En av de förrymda vargarna har avlivats

Kolmårdens Djurpark AB Silvy Bohlin, pressansvarig 011-24 90 23 alt 070-637 30 02 Silvy.Bohlin@kolmarden.com Ikväll vid 18-tiden upptäcktes en av de vargar som igår rymde från Kolmårdens Djurpark. Då vargen befann sig på ett för stort avstånd, och befann sig över en km öster om djurparken, kunde den inte sövas med injektionsgevär. Därför tvingades vargen avlivas. -Det inträffade är förstås mycket beklagligt. Vi är mycket ledsna men samtidigt förhoppningsfulla om att den andra vargen kan påträffas på ett närmare avstånd så att vi får möjlighet att bedöva den. Eftersökningarna kommer att fortsätta under morgondagen så snart dagsljus råder, säger Mats Höggren , djurchef på Kolmårdens Djurpark. För ytterligare information Mats Höggren, djurchef Kolmårdens Djurpark, 011-24 90 97, 070-558 27 96. E-post Mats.Hoggren@kolmarden.com. Bengt Röken, chefsveterinär, 011-24 90 55, 070-537 05 77. E-post Bengt.Roken@kolmarden.com

Presskontakt 010 – 708 7504