Sverigepremiär för äkta italienska desserter

Sverigepremiär för äkta italienska desserter

Nu lanserar Kockens äkta mixer för tre klassiska desserter – Tiramisù, Panna Cotta och Crème Caramel. Tillverkade i Italien och helt enligt italienska recept. Våra tre utvalda desserter är storsäljare på hemmaplan under ett italienskt varumärke och mycket populära  dessertfavoriter på krogen i Sverige.

Nu kan vem som helst bjuda på en äkta italiensk dessert. Vi på Kockens har gjort det enkelt för dig. Det enda du behöver göra är att tillsätta grädde eller mjölk samt savoiardikex till Tiramisù. Vi är extra glada att kunna lansera den första och enda mixen för Tiramisù på den svenska marknaden och med Kockens som ny aktör inom kategorin desserter blir det även större valmöjligheter för konsumenterna.

” Det är roligt att kunna erbjuda äkta italienska efterrätter som är lätta att bjuda på och som är mycket goda att avnjuta. Vi tror att kategorin växer som följd av Kockens lansering” säger Johan Tornakull, Vice VD på Kockens.

Kockens italienska desserter hittar du på ICA med start nu i vecka 3.

Högupplösta bilder finns att ladda ner på kockens.se

För mer information, kontakta gärna:

Emma Larsson, Marknadskoordinator

E-mail: emma.larsson@kockens.se