Weatherboard 365

Weatherboard 365 – I alla väder året om

Klimatskal för flexibla byggprojekt

I verkligheten ser inte alla byggprojekt likadana ut. Faktum är att många av dem förändras över tid. Det kan vara långa byggtider eller oplanerade uppehåll. Det kräver produkter som tål att stå ute över tid, och som står pall för det nordiska klimatet. Nu har vi gjort våra populära vindskyddsskivor ännu bättre.

Nya Weatherboard 365 är en impregnerad vattenavvisande gipsskiva, helt resistent mot mögel och UV-strålning. Skivan är utvecklad för att kunna vara exponerad utan fasadbeklädnad i tolv månader. Ett helt år av regn, vind, snö och kyla. Det gör att projekt som drar ut på tiden, långa byggtider eller oplanerade uppehåll inte gör något. Du kan lugnt lita på att Weatherboard 365 är i samma goda skick som för ett år sedan. Tillsammans med Knauf W tape bildar Weatherboard 365 ett komplett och säkert system.

Skivans fördelar:
Klarar 12 månaders exponering.
Vattenavvisande och UV-beständig.
100 % mögelresistent.
Täta skarvar med Knauf W tape.