Nu lanserar vi Nail It Safety, ett unikt inbrottsskydd

Nu lanserar vi Nail It Safety, ett unikt inbrottsskydd

Efterfrågan på skyddsklassade väggar ökar, inte minst för användning i offentliga miljöer. Därför har vi tagit fram inbrottsskyddet Nail It Safety, ett unikt byggsystem som är testat och godkänt i både skyddsklass 1, 2 och 3.

Genom utstansade hål i livet på regeln monteras ett inbrottsgaller i väggen. Den starka Ultra Board-skivan skarvas i fält och spikas till stommen med dyckertpistol.

Nail It Safety är utvecklat med slutanvändarens trygghet i åtanke, men tack vare den effektiva och mycket ergonomiska spikningen innebär systemet många fördelar även för montören.

7 skäl att välja nail it safety

1. Unikt byggsystem för inbrottsskydd
  2. Testat och godkänt på RISE i både skyddsklass 1*, 2* och 3**
  3. Enkelt montage med inbrottsgaller och spikning av Ultra Board i jämförelse mot skruvmontage av skiva och inbrottsplåtar som ska placeras omlott vid skarv
  4. Ergonomiskt montage
  5. Snabbt montage
  6. Minskad materialåtgång
  7. Ersätter dubbellagskonstruktioner – tunnare vägg ger mer säljbar yta

*) Rapportnr för skyddsklass 1 och 2: 9P01306B.

**) Rapportnr för skyddsklass 3: 9P01306A. Vid tillägg av 12 mm plywood på båda sidor.

Med mer än 250 produktionsanläggningar och försäljningsorganisationer i över 86 länder, 35 000 anställda världen över och en försäljning på 10 miljarder euro (2019) är Knauf-koncernen utan tvekan en av de stora aktörerna på marknaden - i Europa, USA, Sydamerika, Ryssland, Asien, Afrika och Australien.