Marie Frisk

”Alla avdelningar är en del av processen”

Säg hej till Marie Frisk – en av våra kundtjänststjärnor! Sedan 25 år tillbaka har hon suttit och hjälpt våra kunder med alla deras stora och små frågor. Innan dess var hon husritare, så erfarenheten och kärleken till byggbranschen sitter i sedan länge.

– Det är alltid mycket att göra, men jag tycker om att ha många bollar i luften, säger Marie Frisk.

Om dagarna sitter Marie Frisk på kontoret i Sävsjö men åker till Åhus med jämna mellanrum för att jobba och prata med sina andra kundtjänstkollegor. De är ett team på fyra, med en femte på väg samt kundtjänstchefen, som svarar kunderna om dagarna. Och för att kunna ge bra svar så är det oftast tajt samarbete med andra avdelningar!

– Vi samarbetar mycket med vår utlastningsavdelning, för att säkerställa leveransdatum och transporter. Vi samarbetar även ofta med inköps- och produktionsavdelningen för att svara på materialfrågor. Alla avdelningar är en del av processen!

Så, vilka frågor kan Marie Frisk och hennes team få om dagarna? Hon förklarar att det varierar varje dag, men att vanligtvis handlar frågorna om orderregistrering, reklamationshantering och leveranser. När kan vi leverera? Hur mycket får eller kan kunden köpa in? Marie förklarar att hon mår som bäst när hon kunnat lösa ett problem och gett allra bästa service.

– Jag lär mig något nytt varje dag. Dagarna är aldrig sig lika och jag har jättebra kollegor. Jag älskar mitt jobb, annars hade jag inte varit här i hela 25 år, säger Marie Frisk och skrattar.

Men om Marie Frisk själv fått ringa upp någon och ha ett telefonsamtal med vem som helst i världen, död eller levande, vem skulle hon valt då?

– Då hade jag pratat med Prinsessan Diana. Jag hade velat veta hur hennes liv egentligen var!