Världshälsodagen firas den 7 april. Det är avgörande att både planeten och vi människor är friska och mår bra. Vi kan alla göra skillnad.

Air France och KLM är engagerade i att hjälpa andra.

Air France Foundation bildades 1992. Den finansierar projekt som hjälper barn och ungdomar som är sjuka, funktionshindrade eller har stora svårigheter, i länder där Air France är verksam. Baserat på tanken att tillgång till utbildning, träning, kultur- och fritidssysselsättningar är de bästa förutsättningarna för livets stora resa.

Även KLM har en egen välgörenhetsorganisation sedan 1998. Det är ett privat initiativ från KLM-anställda som hjälper barn i de länder dit KLM flyger. På ett hållbart sätt jobbar man med att förbättra levnadsvillkoren för barnen i deras hemmiljö.

Flying Blue erbjuder sina medlemmar hållbara val för att behålla sin status. Vi vill visa vår uppskattning till alla medlemmar som vill göra skillnad i samhället med med sina Miles. Att donera till välgörenhetsorganisationer kommer att generera XP (erfarenhetspoäng).

Att aktivt stödja våra medlemmar att donera sina Miles är ännu viktigare just nu, eftersom några av dessa spelar en aktiv roll i att ge stöd till offren för konflikten i Ukraina: Medecins sans Frontières, Giro 555, Red Cross, Unicef.

Läs allt om hur du kan donera Miles här:

Presskontakt Marknadschef Air France och KLM

Presskontakt General Manager North Europe North Europe