Inspecta expanderar till Danmark genom förvärv av Jebru Inspektion A/S

Inspecta Holding Denmark A/S förvärvade 100 % av aktierna i Jebru Inspektion A/S den 5 mars 2010. Jebru är ett danskt bolag vars huvudsakliga verksamhet består av besiktning av trycksatt utrustning och lyftanordningar.

Jebru Inspektion har växt snabbt och blivit det största privatägda företaget inom sin bransch.  Bolaget har 28 anställda och en årlig omsättning på 19 MDKK. Jebru Inspektion har sitt huvudkontor i Nørre Nebel på Jylland med sex lokalkontor runtom i Danmark.

”Dagens förvärv stärker Inspectas position i Norden genom en första etablering på den danska marknaden. Tillsammans med andra Inspecta-bolag kan nu Jebru Inspektion erbjuda sina kunder ännu bättre service genom fler tjänster och resurser”, säger Simo Hassi, Inspecta Group. Inspecta ser framemot att kunna erbjuda ett bredare tjänsteutbud vad gäller besiktning, provning och certifiering för dansk industri.

För mer information, kontakta gärna:

Jens Bruun
Managing Director, Jebru Inspektion A/S

Simo Hassi
Director for International Business Development, Inspecta Group Oy

Inspecta Holding Denmark A/S tillhör Inspecta Group, som totalt har 52 kontor och mer än 1250 anställda.  Inspecta förmedlar en stor variation av provnings-, besiktnings- och certifieringstjänster i Finland, Sverige, Norge, Lettland och Estland.

Inspectas mål är att skapa säkerhet, tillit och hållbar utveckling i norra Europa.