Scrive ingår samarbete med Kivra

Scrive ingår samarbete med Kivra

Scrive är Nordens ledande aktör inom digitala signering- och identifieringslösningar. Om du någon gång signerat ett avtal digitalt, exempelvis vid köp av en mobiltelefon – ja, då är det sannolikt Scrive som stod bakom tjänsten.

Nu vässar både Scrive och Kivra sina erbjudanden genom ett nytt samarbete. Det innebär att avtal som godkänts och signerats med Scrive, kan skickas direkt i Kivra till avtalande part.

– När möjligheten dök upp kändes det självklart att dra nytta av Kivras stora användarbas. Vår mission är att hjälpa våra kunder med sina digitala initiativ och det gör vi onekligen genom att samarbeta med Kivra, säger Victor Wrede, VD på Scrive.

Både Kivra och Scrive ser att samarbetet kommer göra hela kundresan smidigare. Även kommunikation som sker efter signering med Scrive, exempelvis välkomstbrev och kundfakturor, kan naturligtvis och företrädesvis också skickas med Kivra. För kunden innebär det att allt samlas på ett och samma ställe, tillgängligt och säkert.

– Att samarbeta med Scrive och deras erbjudande går helt i linje med det vi på Kivra arbetar för. Att inte enbart erbjuda bra, separata tjänster – utan att skapa en hel, sammanhängande digital infrastruktur, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Ett axplock av Scrives befintliga kunder är Telenor, Avanza och DNB. Samarbetet mellan Scrive och Kivra inleddes i början av den här månaden, april 2020.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se