Futur Pensions erbjudande  blir ännu bättre med hjälp av Kivra

Futur Pensions erbjudande blir ännu bättre med hjälp av Kivra

​Futur Pension grundades 1999 som Danica Pension och fick i februari 2020 nytt namn och ny visuell identitet. I samband med det startades även ett samarbete med Kivra som ger Futur Pensions privatkunder tillgång till all post från bolaget via Kivra.

Futur Pension är en av de stora spelarna på den svenska marknaden med en kundbas på 180 000 privatpersoner. De är också det enda fondförsäkringsbolaget som uppfyller avtalsparternas kriterier för samtliga kollektivavtalade tjänstepensioner. Nu stärker Futur Pension sin position ytterligare genom att erbjuda sina kunder världens första klimatpositiva post genom samarbete med Kivra.

- Eftersom digitala utskick varken kräver papper eller transporter, och dessutom distribueras krypterat, är de långt hållbarare och säkrare än fysisk post. Det gjorde att vi redan 2016 gick över till digital distribution för utskick till privatkunder via vår självbetjäningstjänst eService. Nu kompletterar vi detta genom att kunder anslutna till Kivra får utskicken även där, säger Andreas Brännström, Head of Brand på Futur Pension.

Kivra, också på frammarsch, har passerat 3,5 miljoner användare i Sverige och tiotusentals företag och myndigheter har anslutit sig som avsändare. I mars rullar dessutom Kivra ut sin kvittotjänst med ett av landets namnkunnigaste varumärken som första butik.

– Många avsändare når nu en majoritet av sina kunder med Kivra, ett tecken på att digitaliseringsgraden ökar väldigt snabbt. Vi ser fram emot ett givande samarbete med Futur Pension, det känns mycket roligt att välkomna dem som avsändare i Kivra, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se