Stark tillväxt och stabil tjänst i oroliga tider.

Stark tillväxt och stabil tjänst i oroliga tider.

Ett stabilt Kivra i oroliga tider
Vi arbetar löpande med att säkerställa att vi har en teknisk miljö som är stabil, väldimensionerad och har hög tillgänglighet. Det innebär att vi idag klarar av att leverera våra tjänster med låg bemanning av tekniker och med fullt stöd för distansarbete.

Utöver att se till att Kivra fungerar som vanligt, lanserar vi i veckan initiativet Let’s Move. I dessa tider är det extra viktigt med fysisk aktivitet och att vi håller oss friska. Därför bjuder vi in alla affärskontakter att anta utmaningen där vi springer eller promenerar minst 15 kilometer i veckan. Under en månad skänker Kivra en krona för varje kilometer till WHOs arbete med COVID-19 i utvecklingsländer.

Läs mer om initiativet och anmäl dig här

2020 inleds med stark tillväxt
Kivra fortsätter att växa med både antal användare och avsändare. Hittills i år har över 300.000 svenskar anslutit sig till tjänsten. Till de totalt över 3,7 miljoner användare har vi, under detta år, distribuerat över 50 miljoner brev.

Vad gäller anslutningen av företag ser vi även där en fortsatt stadig ökning. Varmt välkomna säger vi till de över 5500 företag som har börjat använda Kivra för att kommunicera med sina kunder eller anställda.

Åhléns och ICA igång med Kvitton
Snart har över en miljon svenskar registrerat sig för att ta emot kvitton i Kivra. Och siffran växer snabbt nu när både ICA och Åhléns är igång med tjänsten.

- Redan de första dagarna kunde vi se att över 100.000 kvitton förmedlades genom Kivra, istället för att skrivas ut.. Vi ser det som ett positivt tecken på att vi erbjuder en funktionalitet som efterfrågas av kunderna och som samtidigt värnar om miljön, säger Peter Muld, Chief Strategy & Digital Officer på ICA Sverige.

Effektiv digitalisering och kommunikation
Idag använder tiotusentals företag Kivra som kommunikationskanal. Utöver digitalisering av papper utvecklas kanalen ständigt till skapa bättre förutsättningar för effektiv kommunikation. Kredithanteringsbolaget Lowell använder SSO, single sign-on, med Kivra. En funktion som innebär att när kunder klickar på en kommunikationssyta från Lowell i Kivra, kopplas kunden inloggad till self-service-portalen Mitt Lowell.

– När Kivra erbjöd SSO såg vi det som en självklarhet att koppla samman det till vår self-service-portal. Vi såg direkt en kraftig ökning av kunder som genom att klicka på kommunikationsytan kommer till inloggat läge i Mitt Lowell, säger Jens Lindeblad, Head of Digital and Innovation på Lowell.

Läs hela kundcaset här

Kivra debuterar på Sustainable Brand Index
Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet och har genomförts varje år sedan 2011. För första året har Kivra kvalificerat sig in på rankingen med en andraplats i kategorin Digital. Kivra hamnar dessutom på plats 51 i den totala rankingen över Sveriges mest hållbara varumärken.

Läs mer om utmärkelsen

Jula inleder strategiskt samarbete med Kivra för att digitalisera papperskvitton

Intresset för digitala kvitton är starkt. Näst på tur att digitalisera sina papperskvitton är Jula. Samarbetet innebär att Julas klubbmedlemmar kommer att kunna få sina kvitton i Kivra.
– Vi har haft ögonen på digitala kvitton i några år, men inte sett att befintliga lösningar varit tillräckligt bra. En lösning för digitala kvitton måste vara centrerad kring kunden för att vara attraktiv. Nu e

Andraplats för Kivra i kategorin “Digital” i Sustainable Brand Index 2020

Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet och har genomförts varje år sedan 2011. Studien syftar till att belysa hållbarhet samt sprida och öka kunskapen om det.
Varumärken väljs ut baserat på bl a marknadsandel, omsättning och varumärkeskännedom. Syftet med dessa kriterier är att skapa ett urval som speglar de varumärken som konsumenterna möter i sin vardag. Där