Strawberry Daiquiri har lämnat Fontäns brygdlaboratorium

Strawberry Daiquiri har lämnat Fontäns brygdlaboratorium

Du kan sluta leta nu - sommarens favoritdrink är här. I smidig, miljösmart kartongförpackning, perfekt att grabba tag i och ta med på sommarens äventyr. Den 8 april lanseras Fontän Strawberry Daiquiri i Systembolagets tillfälliga sortiment. Slurp!

Fontän brygdlaboratorium är ett magiskt universum där det finns plats för alla smaker. Med brygderna vill man skapa en större, rikare och färgstarkare värld. Under 2021 lämnade de första dryckerna, eller brygder som Fontän kallar dem, brygdlaboratoriet och har sedan dess satt färg på Sverige genom att dyka upp i matbutiker och på caféer och restauranger. Med brygder som färgglad läsk, rivig ginger beer, spännande tonic och mocktails som får en att känna viben utan alkohol, bjuder Fontän på spännande smakupplevelser.

Nu har för första gången i världshistorien en av brygderna gjort entré på Systembolaget. Nämligen vår allas sommarfavorit, Strawberry Daiquiri. Drinken kommer i en smidig liten och miljösmart kartongförpackning.

-Vi mixade och trixade oss fram med goa gubbar vilket resulterade i denna härligt lena och orangeröda sommarfavoriten med doft och smak av jordgubbar och citrus, säger Carl, brygdmästare på Fontän brygdlaboratorium.

Fontän Strawberry Daiquiri avnjuts antingen direkt ur förpackningen eller, för mest klassisk servering, ur ett coupe-glas, och det är sedan gammalt att den trivs bäst lite lätt frusen och med mängder av krossad is.

Fontän Strawberry Daiquiri
Lanseringsdatum: 8 april
Säljs: Systembolaget (tillfälligt sortiment)
Artikelnummer: 1723-15