Spännande nyhet i Kiviks Glöggsortiment!

PRESSINFORMATION OKTOBER 2007 Spännande nyhet i Kiviks Glöggsortiment! Inför julen 2007 lanserar Kiviks en spännande nyhet där vi kombinerat ett antal smaker som hör julen till, Kivks Äppelglögg med apelsin och saffran. I Kiviks Äppelglögg med apelsin och saffran utgörs basen naturligtvis av äpplen, som smaksatts med de traditionella glöggkryddorna. På toppen har vi lagt toner av apelsin och saffran, som ger en balanserad harmoni och en spännande smakkombination i glöggsammanhang. Kiviks Äppelglögg passar att serveras såväl rykande het med traditionella glöggtillbehör, som väl kyld. I glöggsortimentet har vi också vår succé sedan förra året, Kiviks Tranbärsglögg med chili och ingefära, som med sin hetta från chili och ingefära ger de karaktäristiska glöggkryddorna en spännande karaktär. Här ger också friskheten från tranbären och fylligheten från rödvinet en bra bärighet i drycken. Vår klassiker Kiviks Varm & Kall Äppelbrygd vill vi också passa på att friska upp minnet kring. Detta är en halvtorr äpplecider som kryddats med vanilj och kanel. Även denna är, som namnet antyder, passande att servera både varm och kall. I glöggtider är den ett spännande alternativ som är väl värt att testa. Doften som sprider sig när man värmer Varm & Kall ger precis som glögg en föraning om vad som komma skall och vi kan lova att man inte blir besviken! Samtliga tre produkter har en alkoholhalt på 2,2%. Kiviks Äppelglögg och Kiviks Tranbärsglögg i 500 ml flaska kostar ca 20 kr och Kiviks Varm & Kall Äppelbrygd i 75 cl tetraförpackning ca 16 kr För ytterligare informtion och bilder kontakta Anna Häll Bjurnemark Informationsansvarig Kiviks Musteri AB Tel: 0414-719 42 e-mail:anna.bjurnemark@kiviksmusteri.se I slutet av 1800-talet verkade pionjärer inom fruktodlingen på Österlen. Just vid Stenshuvuds sluttningar planterade Henric Åkesson landets första yrkesmässiga fruktodling. Kiviks Musteri grundades 1935, och är ett familjeföretag som nu drivs av 4:e generationen. Vi har en lång tradition och unikt kunnande inom både fruktodling och förädling av frukter och bär.