Skånsk kraftsamling kring kylda juicer

Skånemejerier och Kiviks Musteri har tecknat ett samarbetsavtal som går ut på att man gemensamt ska lansera en helt ny serie kylda juicer under namnet Kiviks Längtan. Samarbetet innebär en utökning av Skånemejeriers sortiment som går väl i linje med den befintliga produktportföljen. Kivik i sin tur får en heltäckande distribution av sina kylda juicer.

Den nya juicen kommer att komplettera Skånemejeriers eget juicevarumärke Bravo*, i dagsläget Nordens ledande varumärke inom kategorin kyld juice, och därmed får Skånemejerier en heltäckande produktportfölj inom segmentet kylda juicer. Den nya juicen Kiviks Längtan finns i butik från och med mitten av februari.

Samarbetet innebär att Skånemejerier ansvarar för distribution och försäljning av samtliga Kiviks kylda produkter. Nyligen lanserade Kivik en färskpressad juice i både en-liters och 33 cl förpackning och med den nya juicen breddas sortimentet ytterligare.

- Genom samarbetet med Skånemejerier når vi ut till betydligt fler butiker vilket kommer att innebära en ökad försäljning av våra kylda produkter, säger Thomas Hahlin Ahlinder, VD Kiviks Musteri.

- Vi ser Kiviks Musteri som en naturlig samarbetspartner med en tydlig geografisk förankring. Samarbetet ger oss en heltäckande produktportfölj, där även innocent smoothies ingår. Vår nya juiceportfölj innehåller därmed flera nya produkter, som vi bedömer har en stor utvecklingspotential, säger Björn Sederblad, VD Skånemejerier.