MED SMAK AV HALLON

Nu lanserar Kiviks Musteri ett Hallonvin som passar utmärkt som aperitif.  Det är ett halvtorrt fruktvin gjort på en bas av äppelvin och hallon.

Äpplet ger vinet en friskhet som balanseras av sötman i hallonen. Servera väl kyld som aperitif eller till en bärdessert. Hallonvinet produceras i Kiviks Musteris egna vinhus på Österlen.

Kiviks Hallonvin

Glasflaska, 750 ml

Alkoholhalt 10%

Systembolagets art.nr. 94176-01

Pris 62 kr

För mer information vänligen kontakta

Katja Hansson, Produktchef Åkesson Vin

Mobil. 0708- 88 77 90

e-mail: katja.hansson@akessonvin.com

för bilder: http://www.kiviks.se/press

Åkesson Vin AB ingår i det familjeägda Kivik Holding AB som drivs av fjärde generationen Åkesson. Med Kronovalls Vinslott på Österlen som bas marknadsförs viner och alkoholhaltiga drycker. Mycket av produktion och tappning sker i det egna vinhuset på Österlen. I koncernen ingår även Kiviks Musteri AB och Kronovalls Vinslott.