Kiviks Herrgårdscider Torr

Nu lanserar Kiviks Musteri en torr variant av den populära Kiviks Herrgårdscider. Den tillverkas enligt den traditionella cidermetoden och kommer att finnas i dagligvaruhandeln. Den nya Herrgårdscider är en torr äppelvariant och passar bra som måltidsdryck. Genom den minskade sötman får cidern mer vinkaraktär. Med en alkoholhalt på 0,3 procent passar den utmärkt som ett alkoholfritt alternativ eller som vardagsdryck. Liksom all riktig cider baseras Herrgårdscidern på äppelmust som jästs till vin. Samtidigt som den torra Herrgårdscidern lanseras byter de två andra sorterna etiketter, Kiviks Herrgårdscider Äpple Original och Kiviks Herrgårdscider Päron. Alla tre sorterna får etiketter med gamla original som förebilder. Kiviks Herrgårdscider säljs i 75 cl glasflaska och finns i välsorterade dagligvarubutiker, samt i Kiviks Musteris Musteributik. Torr äppelcider Det kommer ännu en torr cidernyhet. Det är ett tillskott på 33 cl glasflaska. Alkoholhalten är 2,2%. Även denna lämpar sig som festlig måltidsdryck. I serien finns tidigare en variant gjord av äpple och en av päron. Du hittar produkten i Musteributiken på Kiviks Musteri och i sortimentet hos våra storhushållsgrossister. För ytterligare information och bilder kontakta Kristina Levinsson PR- & Designchef Kiviks Musteri AB Tel: 0414-719 00 e-mail: kristina.levinsson@kiviksmusteri.se