Ett riktigt Gott Nytt 2024 önskar vi alla läsare, kunder och vänner!

Nyheter från Kira förlag, december 2023

Hej alla läsare!

2023 ska läggas till handlingarna. För mänskligheten i stort har det varit ett erbarmligt år, ett "annus horribilis" hade kanske Queen Elizabeth II sagt om hon hade levt. Det är ett påstående som ingen kan säga emot och vi måste hoppas på att det blir bättre 2024. På det lokala planet har det för Kira förlag varit väldigt produktivt. Sex böcker blev det, och om man beaktar att bokutgivningen delar plats med mycket annat som rör dokumentationen av Malmös historia, så får man nog anse att det är hyfsat hög produktionstakt.
Det blev böcker om Bibban, Staffan Tapper, Yalla Trappan, Skånsk Idrotts Historia (där vi agerar samarbetspartners med Idrottsmuseets vänner), Nyckelbärarna och nu i slutet av december fick vi iväg Vi måste göra något! till tryckeriet.

Här får ni några tips på de allra senaste titlarna. I januari kommer vi att presentera fler.

1. Skånsk Idrotts Historia 2023 (ja, det ska se ut sådär, det är faktiskt ingen särskrivning!)
På omslagsbilden ser vi Malmöpågen, löparlegenden och medeldistansaren Lennart Strand vinna ett lopp. Boken kan köpas för 150:- inklusive frakt och länken hittar du här: Skånsk idrotts historia 2023.

2. Från Yalla Trappan med kärlek

Hela första upplagan var förhandsbeställd, men nu kommer andra och den borde finnas i alla kök! Yalla Trappan har genom åren försett oss med otroligt god och välsmakande mat och nu kan du själv laga recepten! Jippi! Här hittar du länken: Med kärlek från Yalla Trappan

PST!
Ett litet extra tips också! Boken om Skånska Teatern i Landskrona har rabatterats rejält. Kolla bara: Kira förlag - Konsten med publiken - om Skånska Teaterns 20 år i Landskrona (textalk.se)

Nu tar vi några dagars ledigt och passar på att önska er alla ett riktigt gott slut och ett GOTT NYTT ÅR!
Tack för i år!
Många hälsningar från vännerna på Kira förlag!
Jeanette