Webinarieinbjudan: Egain och Moldeo går samman till Kiona - Detta är nyheterna för dig som fastighetsägare

Om webinariet den 28 oktober 2021

I maj 2021 gick vi ut med nyheten om att Kiona förvärvar Moldeo AB, företaget bakom SCADA-plattformen Web Port som nu har gjort Egain, IWMAC och Cebyc sällskap i den nya proptechkoncernen Kiona. Läs mer om förvärvet här.

Web Port bygger på idén att proptech ska vara flexibelt, innovativt och öppet. Det är något som ligger väl i linje med Kionas ambition att skapa Europas ledande proptechplattform.

Vi bjuder därför in till detta webinarie där representanter från Kiona kommer dela med sig av möjligheter, synergieffekter samt visioner kring produkt- och tjänsteutveckling där just flexibilitet, öppna system och samverkan står som ledord.

Vi kommer även att ha en teknisk genomgång av redan gjorda integrationer kring projekt som sedan i Maj har sjösatts och där både Edge och Web Port medverkar och integreras utifrån olika fastighetsägares nuläge och befintliga system. Lär dig mer om hur dessa olika system och plattformar kan samköras på nya sätt och vad det kan ha för nytta just för dig som fastighetsägare.

Agenda

• Varför Kiona, och så kommer vi utveckla Web Port framåt - Joakim Nilén, Moldeo AB
  • Presentation Kiona: Visioner med företaget, produkter och möjligheter framåt som ett resultat av sammanslagningen. – Jon Åkerström, Kiona
  • Teknisk genomgång av redan genomförda konkreta projekt med Kiona/Edge/Web Port - Jon Åkerström & Joakim Nilén

Datum: 28/10
Tid: 10.00-11.00
Plats: Online Webinar via Zoom. Anmälan görs via knappen nedan, varpå länk till webinariet skickas till din uppgivna mailadress.

Vägen framåt - Öppet, flexibelt och oberoende

De ökade möjligheterna inom Kiona öppnar upp för fastighetsägare att få total kontroll på hela fastighetsbeståndet oberoende av vilken hårdvara som finns där idag. Det gör också att Kiona kommer att kunna bredda sitt erbjudande och även attrahera nya kunder och samarbetspartners på marknaden.

-”Styr- och reglerföretag, utvecklare och systemintegratörer kan använda och anropa systemet via API och bygga smarta lösningar utan att behöva börja från början och utan leverantörsinlåsning. Utöver att erbjuda slutkundslösningar öppnar vi nu tillsammans med Web Port upp för andra parter att nyttja funktioner och system från alla bolagen. Ju fler som kopplar upp sig mot och använder produkten, desto större chans att vi uppnår hållbarhetsmålen, och det är detta som vi vill prata om i detta webinarie", säger Jon Åkerström i en kommentar.

Webinaret är kostnadsfritt och pågår i en timma med start kl.10.00. Anmälan via länken nedan!

Registrera dig till webinariet här!

Medverkande:
Joakim Nilén, VD och Grundare av Moldeo AB, företaget bakom SCADA-plattformen Web Port
Jon Åkerström, CPO, Kiona
Viktor Vitell, CMO, Egain, Moderator

Om Kiona
Kiona är ett ledande SaaS-företag med visionen att göra en stor insats i kampen mot klimatförändringarna genom att erbjuda den smartaste och mest kostnadseffektiva proptech-plattformen på marknaden. Företaget gör det möjligt för fastighetsägare och andra intressenter att uppnå sina finansiella och hållbarhetsmål genom digitalisering av nya och gamla byggnader och deras system för uppvärmning, kylning, ventilation och kylning. Med kontor i sju länder och 136 kollegor kopplar Kiona för närvarande upp över 33 000 kommersiella, industriella, bostads- och offentliga byggnader och 3 000 livsmedelsbutiker i Europa. Genom en innovativ plattform som övervakar, kontrollerar och optimerar både energianvändning och organisationer kan Europas befintliga byggnader nu bli en del av lösningen för framtiden. www.kiona.com