Smartvatten och Egain samarbetar för att hjälpa fastighetsägare att nå ESG-mål

Smartvatten, ett smart vattenförvaltningsföretag, har tecknat partneravtal med Egain, ett teknikföretag som länkar intelligent programvara, big data och mänsklig expertis för att ge digital kontroll av dina byggnader och en självlärande optimering av energianvändningen.

Fastighetsägare behöver idag åtkomst till deras data i realtid genom att koppla upp sina byggnader. Genom detta strategiska partnerskap hjälper Smartvatten och Egain fastighetsägare att få kontroll över sina byggnader, skydda deras fastighetsvärde och nå såväl sina miljömål som sina mål för sociala insatser och bolagsstyrning (ESG).

Egain Edge är en kraftfull molnbaserad tjänst som automatiskt visualiserar och optimerar fastighetsägarnas energianvändning. Företagets mål är att stoppa all onödig energi och koldioxidutsläpp i flerbostadshus. Medan Egain fokuserar på att identifiera förbättringar med värmeförbrukning och visualisera konsumtionssdata, erbjuder Smartvatten fastighetsägare en skalbar lösning för att övervaka deras vattenförbrukning, fånga läckage snabbt och uppnå kostnadsbesparingar. Till skillnad från alternativa övervakningsmetoder för vattenförbrukning ger Smartvatten högupplöst data på minutnivå.

"Egain står ut från mängden som en av de ledande leverantörerna av plattformstjänster för professionellt ledda fastighetsägare i Norden och nu i Tyskland. Vi är entusiastiska över att bli den strategiska partnern för Egain för att få in den saknade biten rörande vattendata. Vår starka erfarenhet av portföljövergripande utrullningar i internationella sammanhang säkerställer kvaliteten och skalbarheten för att stödja Egains tillväxtstrategi", säger Joe Hamari, VP Sales på Smartvatten.

Egains slutkunder kan följa vattenförbrukningen direkt i Egain Edge-plattformen genom API-integration. Genom att gå samman som partners kan både Smartvatten och Egain fokusera på sin kärnverksamhet och låta fastighetsägare se all sin byggnadsinformation på ett ställe. Med vatten-, energi- och värmedata till hands i realtid får fastighetsägare omedelbart nytta av molntjänstlösningarna som ökar deras effektivitet och hållbarhetsarbete.

”För att nå målen för hållbar utveckling krävs ett samarbete. Det måste finnas ett joint venture mellan många intressenter, inklusive lösningsleverantörer, fastighetsägare och energibolag, säger Viktor Vitell, Chief Marketing Officer på Egain. ”Samarbetet med Smartvatten stämmer överens med vårt uppdrag att hjälpa kunderna att uppnå sina hållbarhetsmål och även med hur vi vill arbeta - att leverera högkvalitativt värde i hög hastighet”, fortsätter Vitell.

För mer information, kontakta:
Viktor Vitell, CMO, Egain, +46 731 577 394, viktor.vitell@egain.io
Joe Hamari, VP Sales, Smartvatten, +358 40 125 2869, joe.hamari@envera.fi

Smartvatten
Smartvatten är ett snabbt växande företag med starkt fokus på vatteneffektivitet och hållbarhet. Smartvatten har +40 heltidsanställda och verksamheter som expanderar i Europa och USA. Smartvattens fjärrövervakningstjänst hjälper över 7 000 fastighetsägare att sluta spola pengar i avloppet och få rörledningsläckage innan det är för sent. År 2019 fångade Smartvattens system över 17 000 läckor och vattendata överförs till över 45 olika ledande programvaror för energihantering. https://smartvatten.com/

Egain
Egain är ett teknikföretag som designar, skapar, levererar och underhåller mjukvaru- och hårdvarulösningar som gör världen bättre. Egain grundades 2003 och är att stoppa alla onödiga utsläpp av växthusgaser i bostadshus. Egain Edge är en kraftfull AI-plattform som analyserar mer än 20 miljoner datapunkter varje dag. Med Egain får fastighetsägare en exakt mätning i realtid och full kontroll över byggnaden. Detta resulterar i högre fastighetsvärdering, lägre kostnader, minskat behov av underhålls- och felrapportering och färre funktionsfel. https://www.egain.io/