Egainilla on edessään yrityksen historian suurin IoT-projekti, kun Jyväskylän kaupunki kytketään Egain Edge -palveluun

Egain on itseoptimoivien kerrostalojen IoT- ja pilvipohjaisen lämmönhallintapalvelun johtava toimittaja, joka julkistaa nyt erään yrityksen historian suurimmista hankkeista. Älykkäiden pilvipohjaisten kiinteistöjen IoT-ratkaisujen kysyntä on kasvanut, ja siitä on osoituksena Jyväskylän kaupungin asuinkiinteistöyhtiön kiinnostus palveluihimme. JVA on nimittäin päättänyt kytkeä koko asuntokantansa Egain Edge -alustaan, joka tarjoaa täydellisen infrastruktuurin IoT-tekniikalla.

Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy (JVA) ja Egain ovat tehneet yhteistyötä usean vuoden ajan JVA:n kiinteistöjen digitalisoinnin ja energiaoptimoinnin tiimoilta. Yhteistyön avulla on löydetty uusia ratkaisuja ja viety kehitystä eteenpäin hyvin tuloksin.

Uuden sopimuksen myötä noin 160 rakennusta kaikkine asuntoineen, suunnilleen 99 % koko Jyväskylän kunnallisista asuinkiinteistöistä, digitalisoidaan ja kytketään pilvipohjaiseen Egain Edge -palveluun. Näin kiinteistöjen energia- ja ympäristöoptimointi sekä valvonta voidaan hoitaa etänä. Samalla Egainin uusi kustannuksia alentava Peak Control -järjestelmä otetaan käyttöön kokonaisuudessaan. Asennustöiden arvioidaan valmistuvan syksyn 2018 aikana.

”Egain on JVA:n luotettava ja pitkäaikainen kumppani, joka kehittää koko ajan palvelujaan ja tuottaa arvoa asiakkailleen. Uuden sopimuksen myötä otamme Egainin palkitun energia-, ympäristö- ja sisäilmajärjestelmän lisäksi suuren harppauksen kohti tulevaisuutta, johon kuuluu IoT-teknologia kaikissa 6 000 asunnossamme. Olen vakuuttunut siitä, että olemme oikealla tiellä. Tästä on osoituksena yhteiskunnassa ja alallamme tapahtuva kehitys, jonka myötä kiinteistöjä kytketään eri järjestelmiin, arvoja mitataan ja käyttöön otetaan pilvipohjaisia järjestelmiä, jotka helpottavat sekä meidän että vuokralaistemme elämää”, JVA:n kiinteistöpäällikkö Vesa Moisio kertoo.

”Olemme todella iloisia tästä projektista, joka on tietääkseni yksi yrityksemme historian suurimmista noin 140 000 asukkaan kaupungin digitalisoinnin myötä. Tiedämme, että IoT-kiinteistöjen kysyntä on suuri ja että pystymme toimittamaan houkuttelevia ja kustannustehokkaita ratkaisuja kysynnän tyydyttämiseen. JVA:n kanssa solmittu uusi sopimus on hyvä esimerkki siitä, John Aalto, Head of Sales Egain Finland, toteaa.

Lisätiedot:
John Aalto, Head of Sales, Egain Finland, +358 50 373 1085, john.aalto@egain.io