Snabbare och effektivare klimatkoll med Egain Edge mobilapp

Nu lanserar vi vår egen mobilapp för snabbare och effektivare kontroll av inomhusklimatet genom Egain Edge. Via appen får du meddelande direkt i mobiltelefonen när avvikelser sker i en byggnad. Det betyder att med Egains mobilapp kan du som användare av Egain Edge vara mer mobil och effektivare i din hantering av byggnaden.

Driftstekniker vill ha snabb information om status i en byggnad vid till exempel felanmälan om för låg inomhustemperatur. Mobilappen underlättar arbetet för de som ofta har ett späckat schema eller långt till byggnader att sköta och bevaka. Uppstår en avvikelse skickas ett larm med ett felmeddelande via en pushnotifiering direkt i mobilen. Användaren kan då göra en snabb bedömning om lämplig åtgärd och via appen i mobilen också justera temperaturen i byggnaden om så skulle behövas.

Så här kommer du igång

Egain Edge laddar du ner gratis från App Store eller Google Play och använder ditt vanliga Egainkonto för att logga in.

I appen ges en snabb överblick av hela ditt bestånd med uppkopplade byggnader. Därifrån kan du välja relevant nivå i systemet och få upp din egen sida med information om den specifika byggnad som söks. Där framgår den aktuella medeltemperaturen i byggnaden och energibesparingen. Det går också att direkt via mobilen tillfälligt justera temperaturen två grader upp eller ned så vid behov behöver du inte åka ut till byggnaden eller till kontoret för att göra ändringar.

Egain Edge – För Fastighetsägare, boende, driftstekniker och miljön.

Egain har sitt verksamhetsfält inom energibesparing och smarta fastigheter och samarbetar idag med en fjärdedel av de kommunala bostadsbolagen i Sverige. Bland kunderna finns också flera stora privata fastighetsägare och många bostadsrättsföreningar.

Det Egain erbjuder är ett kostnadsbesparande AI-baserat verktyg som mäter miljoner datapunkter i fastigheter vilket optimerar och styr energitillförsel och inomhusklimat året runt, beroende på väder och vind.

För mer information om mobilappen och Egains tjänster gå in på www.egain.io/sv