Nu släpper vi ny infrastruktur med överlägsen prestanda!

Vanligtvis älskar vi att prata om smart mjukvara för energiintelligenta flerbostadshus, men idag gör vi ett undantag. Nu har vi nämligen det stora nöjet att lansera en kraftigt förbättrad infrastruktur för mätning och insamling av mätdata i fastigheter. Uppgraderingen kommer förändra hur vi arbetar med infrastruktur av sensorer och insamlingsenheter i fastigheter.

Full infrastruktur med minimal mängd hårdvara tack vare stora uppgraderingar av Egain Sense
Uppgraderingen har möjliggjorts främst genom utveckling av komponenter i hårdvaran där det bästa av vad som finns tillgängligt på marknaden nu används i syfte att maximera prestanda rörande räckvidd, insamlingsteknik och Wireless mBUS för att kunna minimera mängden hårdvara för dig som kund.

Med nya Egain Sense får du maximal mätning av temperatur och fukt i lägenheter med en minimal mängd nödvändig hårdvara och tidskrävande installationer. Efter den snabba installationen presenterar vi all mätdata i nya Egain Edge, marknadens bästa plattform för analys och optimering av energianvändning.

Har du redan befintlig mätning från tredje part i dina lägenheter?
Bra! Då har du tagit ett värdefullt första steg i ditt arbete med energi- och miljöoptimering. Vill du nu ta nästa steg och börja optimera energianvändningen så är det lätt gjort. Vi är neutrala när det gäller hårdvara och importerar de flesta leverantörers mätdata in i Egain Edge där du får möjlighet att använda mätdatan i syfte att analysera och optimera energianvändningen och inomhuskomforten.

Vill du veta mer detaljer rörande till exempel räckvidd? Ladda då ner produktbladet här