Egain är nominerade till Det Hållbara framtidspriset!

För andra året delas Det Hållbara framtidspriset under Almedalsveckan och i år är vi på Egain glada över att vara en av fyra väldigt starka finalister till att göra upp om priset!

Det Hållbara framtidspriset instiftades 2018 för lyfta den aktör som under det senaste året levererat den bästa genomförbara idén för ett hållbart samhälle. Priset delas ut utifrån aspekterna genomförbarhet, skalbarhet, idéhöjd, ekologisk hållbarhet, social hållbarhet och ekonomisk hållbarhet.

”Det är dags att vi sätter fokus på fastigheter som står för 41% av europas energianvändning och 36% av växthusgaserna. Vägen mot att uppnå de globala hållbarhetsmålen går genom den smarta staden och då behöver vi intelligenta, uppkopplade, byggnader”, kommenterar Viktor Vitell, CMO på Egain.

Vårt syfte: Att sätta stop för all onödig energianvändning och ineffektivitet i byggnader.

Priset delas liksom ifjol ut under Almedalsveckan och görs i samarbete mellan Gröna Städer, ÅF och Dagens Opinion.

Klimatförändlighetens effekt på vår planet har aldrig varit tydligare. Bland de sektorer som påverkar klimatet mest finns byggnader som står för 41% av världens energiförbrukning och 36% av alla EU:s växthusgasutsläpp. Det ska vi ändra på.

Ladda ner vår hållbarhetsrapport här!