3 vågor av innovation som omformar framtiden för fastighetsförvaltning

Energieffektivitet är nyckeln till ett säkert, tillförlitligt, prisvärt och hållbart energisystem för framtiden. Det är det dolda överflödet i varje energiresurs som varje land besitter som håller hemligheten till det snabbaste och mest kostnadseffektiva sättet att ta itu med energisäkerhet, miljö och ekonomiska utmaningar i framtiden.

Medan energieffektivitetspolitiken blir en allt mer viktig del av den globala energimarknaden finns det fortfarande en stor outnyttjad potential.

I genomsnitt spenderar människor 80% av sina liv inom byggnader – kontorsbyggnader, skolor, sjukhus och bostäder.

Byggnader utgör en stor kapitalkostnad för företagen. Det är ingen överraskning att fastighetsägare och förvaltare ständigt letar efter nya sätt att göra byggnader effektivare, hållbara, säkrare och bekvämare.

Det finns flera olika teknikalternativ på marknaden och ibland blir det en skrämmande uppgift att välja rätt lösning. Alla hävdar att de har den bästa lösningen för att minska energianvändningen och utsläppen.

Byggnader ansvarar för 40% av energianvändnigen och 36% av koldioxidutsläppen i EU. För närvarande är cirka 35 procent av EU: s byggnader över 50 år gamla. Det finns därmed ett betydande tillfälle att förbättra den nuvarande situationen genom att investera i teknik som snabbt kommer att ha en positiv inverkan på både energianvändning och utsläpp.

Nyligen under Global Climate Action Summit presenterades den exponentiella klimathandlingsplanen, som slog fast att Parisavtalets mål kan uppnås om utsläppen av växthusgaser når sin topp år 2020 för att sedan halveras 2030 och halveras igen till 2040 och 2050. Slutsatsen blev att ”Detta är nu tekniskt genomförbart och ekonomiskt attraktivt, men tyvärr rör sig inte världen i denna riktning”.

Vi har identifierat tre huvudsakliga innovationsvågor för fastighetsteknik som gör det möjligt för fastighetsförvaltare att ha en positiv inverkan på minskningen av växthusutsläpp med snabb avkastning och ett hållbart värde.

De tre vågorna är:

Våg 1: Automatiserade byggnader

Våg 2: Byggnadsanalys

Våg 3: Byggnadsoptimering

Ladda ner vårt senaste White paper och utforska möjligheterna för fastighetsägare och förvaltare att fånga innovationsvågor.

Ladda ner White paper!