Uppdatera din nagelgarderob med moderiktiga nyheter från Atelier Rouge

Uppdatera din nagelgarderob med moderiktiga nyheter från Atelier Rouge

Våren 2020 intog Atelier Rouge marknaden med ambitionen att sätta naglarna på kartan som denultimata modeasseccoaren. Initialt lanserades 40 unika rosa och röda nyanser, samt bas- ochtopplack tillsammans med vårdande produkter och stylingverktyg. Nu tar Atelier Rouge nästa stegoch presenterar 16 nya nyanser i toner av bland annat mörkbrunt, lila, grönt och blått. Detta föratt erbjuda en ännu mer fulländad nagelgarderob.

Kärnan i Atelier Rouge är att inspirationen bakom varje släpp hämtas från mode- och streetstylescenen. I och med lanseringen av 16 trendsäkra nyanser kan man nu matcha sina naglar med ännufler plagg och färgkombinationer – allt för att enkelt uppdatera och matcha sin stil beroende påtillfälle och sinnesstämning! Här finner vi nyanser som går i mörkbrunt, lila, grönt och blått men ävenen och annan klassisk kulör, alla trendsäkra kort för att skapa den hetaste manikyren. Blandnyheterna hittar vi också primärfärgerna svart och vitt, perfekt för den franska manikyren eller för attskapa en personlig design med de professionella verktygen från Atelier Rouge.

Nagellacken går även att kombinera med olika topplack för att ge olika effekter, exempelvis matttopplack eller fylligt glansigt för en gelé-effekt. Vidare är nagellacken precis som övriga sortimentet100% veganska och innehåller 80% naturliga ingredienser.

Upptaderad borste för felfri applicering

Nytt för denna kollektion är även den uppdaterade borsten, som förenklar appliceringen ytterligareoch gör din manikyr ännu mer felfri. Atelier Rouge kommer succesivt att fasa ut den gamla borstenpå ordinarie sortiment.

Den nya kollektionen släpps i butik vecka 5. Atelier Rouge säljs exklusivt på KICKS, online och i butik.

Pris: 99 SEK för ett nagellack innehållande 8 ml.
För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Patriksson
Izabella Nilsson Presskontakt