Skapa enkelt en naturlig bas och strålande finish med BeautyAct by KICKS nya Serum Foundation

Det finns inte alltid tid och ork för att lägga en omsorgsfull makeup och det händer även att man har behov av en snabb touch up under dagen. Nyheten ReNew Balm Serum Foundation är med sin viktlösa formula och lätta täckning perfekt för att snabbt skapa en naturlig look samtidigt som den är idealisk för punktapplicering och eller quick fix. Dessutom innehåller den vårdande och aktiva ingredienser som både förbättrar hudens elasticitet och motverkar fina linjer. Andra nyheten Touch-Up Foundation Brush No 120 är ett säkert kort för att skapa en jämn och fin täckning – inte minst när du vill bättra på din makeup under dagen.

BeautyAct ReNew Balm Serum Foundation
En foundation med viktlös och krämig konsistens som suddar ut ojämnheter och skapar en omedelbar second skin-effekt med en strålande lyster. Innehåller natriumhyaluronat och aminosyror som förbättrar hudens elasticitet, motverkar fina linjer och har en utfyllande effekt. Vidare återställer den näringsrika formulan även hudens ungdomliga utseende, stimulerar kollagenproduktionen och skapar en barriär på hudytan som håller huden återfuktad. Kommer i fem nyanser. Passar alla som vill ha en lätt täckning.

Pris: 249 SEK, 30 ml

BeautyAct Touch-Up Foundation Brush No 120
En foundationborste utformad för att skapa en jämn och fin täckning. De mjuka borststråna och den rundade formen är konstruerad för att ge en optiskt suddig effekt, vilket innebär att den bidrar till att dölja både ojämnheter och fina linjer för en perfekt finish. Borstens platta yta säkerställer en len applicering samtidigt som man enkelt kan bygga önskad täckning, från lätt till mer täckande, eller göra en touch-up under dagen.

Borstens strån bygger på den allra senaste teknologin inom syntetiska borststrån där man optimerat insatserna för att exakt efterlikna kvaliteten hos naturliga borststrån. Fibrerna håller hög kvalitet och ger mycket bra upptagning av exempelvis produkter i puderform och jämn applicering av flytande produkter.

Pris: 199 SEK

Nyheterna lanseras vecka 43 på KICKS, i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com