Nyheter för ett sommar-säkrat hår

Nyheter för ett sommar-säkrat hår

De flesta älskar sommaren, solen och värmen, men för håret kan det vara en utmaning. Inför sommaren 2020 släpper Budgie två nyheter, The awakening Coffee Hair Scrub och The multi-talented hair mask for fun in the sun, som säkrar ett vackert sommarsvall. The awakening Coffee Hair Scrub är en skonsam och vårdande skrubb som varsamt avlägsnar orenheter. Innehåller koffein som stimulerar hårsäckarna och har en uppiggande doft av kaffe. The multi-talented hair mask for fun in the sun, är en hårmask som ger ett effektivt skydd före, under och efter vistelse i solen. Dessutom kommer tre bästsäljande favoriter ipraktisk resestorlek, perfekt för sommarens äventyr.

Budgie The awakening Coffee Hair Scrub

En milt löddrande och skonsamt rengörande hårskrubb med kaffe som effektivt avlägsnar orenheter och rester av stylingprodukter. Naturliga krossade kaffebönor exfolierar hårbotten milt och koffein stimulerar hårsäckarna. Djupt näringsgivande abyssinia-, oliv- & havreolja ger håret en mjuk känsla och en hälsosam glans. Doft av nybryggt kaffe. Använd en gång i veckan istället för ditt vanliga schampo. Massera in i fuktigt eller blött hår till ett lödder för att exfoliera hår och hårbotten, skölj sedan ur.

Pris: 149 SEK, 125 ml

The multi-talented hair mask for fun in the sun

Denna multifunktionella hårmask förhindrar torrhet och skyddarfrån solens UV-strålar, saltvatten och klor. Skyddar färgat hår samtidigt som det ger håret ett hälsosamt utseende med en härligglans. Djupt närande kokosolja håller håret återfuktatd både innan och efter timmar i solen. Solrosolja och linfröextrakt skyddar håret från fria radikaler. Har en doft av gröna vibbar. ??
Använd före, under eller efter exponering i solen (eller precis när som helst). Fördela jämnt i torrt eller fuktigt hår, låt verka 3–5 minuter. Skölj ur eller lämna kvar den som en ”leave-in-treatment”.

Pris: 149 SEK, 125 ml

Travel buddies & bestsellers

Tre bästsäljande favoriter kommer nu i reseförpackning! Dessa är; The Foam DrySchampoo, ett innvoativt torrschampo i mousse-formula som dessutom vann ”Bästa torrschampo” i KICKS Beauty Awards, The Finishing Spray perfekt on-the-go samt Budgie’s populära kam. Kammen såldes tidigare exklusivt i rese-kitet. Men går nu att köpas separat.

Pris:

The mini Foam Dry Schampoo: 69-79 SEK?, 100 ml

The mini Finishing Spray: 69 SEK, 100 ml

The BUDGIE comb 59 SEK

Nyheterna finns tillgängliga från vecka 17 och kommer att säljas exklusivt på KICKS och Åhléns, både i butik och online, samt via www.thebudgiecollective.com.

Let´s make Budgies!

Varumärket presenterar ett dynamiskt sortiment med multifunktionella, smarta och nyskapande produkter somkan kombineras enligt dina personliga behov - från dig som är en inbiten ”hårjunkie” till mode- och livsstilsentusiaster. Budgie bjuder in såväl konsumenter som kreatörer, experter och hårfantaster till ett co-creationsamarbete, med målet att ständigt förfina och utveckla unika produkter. Budgie är mer än bara etthårmärke, i ett digitalt kollektiv, @thebudgiecollective, kan alla mötas för att diskutera, engagera, inspirera ochtesta produkterna.

För frågor, produktprover och övrig information:

Julia Sewall, Patriksson Communication

julia.sewall@patrikssongroup.com, + 46 707 36 57 13