MON|SUN utökar sin ansiktsvård - barriärstärkande och lystergivande nyheter för din hudvårdsrutin!

Våren 2021 lanserades MON|SUN Face Care; lugnande, barriärsstärkande och mjukgörande ansiktsvård med modern stamcellteknologi i fokus. Nu får sortimentet två nya tillskott; Bright Delight Overnight Face Mask och Daily Sheen Face Serum. Gemensamt är att lyster, återfuktning och ökad elasticitet i huden står i fokus.

Nyckelingredienserna i de två nyheterna Bright Delight Overnight Face Mask och Daily Sheen Face Serum är två olika typer av stamceller från granatäpple och nordiska växter. Dessutom innehåller de enzymer utvunna ur granatäpple, veganskt kollagen och hyaluronsyra som tillsammans stärker hudbarriären och ger ett återfuktat resultat med fin lyster. Båda nyheterna kommer i lätta och behagliga formuleringar. Produkterna går lika bra att användas separat som att kombineras med övriga produkter i MON|SUN Face Care. De är tillverkade i Sverige och 100% veganska.

MON|SUN Bright Delight Overnight Face Mask – Återfuktande och lystergivande nattmask
En utjämnande nattmask med gelformulering som boostar din hud medan du sover. Innehåller stamceller utvunna ur granatäpple och nordiska växter som skyddar din hudbarriär och ger ett återfuktat resultat. Är även laddad med veganskt kollagen, enzymer från granatäpple och två typer av hyaluronsyra som har en positiv verkan på hudens elasticitet. Tillsammans jobbar ingredienserna för att stärka hudbarriären och återfukta under lång tid.

Gör så här: Applicera på kvällen, efter serum. Skölj av på morgonen. Använd gärna ihop med MON|SUN Daily Sheen Face Serum för extra lyster.

Pris: 299 SEK, 75 ml

MON|SUN Daily Sheen Face Serum – Återfuktande och mjukgörande ansiktsserum
Ett lätt ansiktsserum fullmatad med antioxidanter från äpple och stamceller från både granatäpple och nordiska växter, tillsammans stärker och återfuktar de huden samt ger den en fin lyster. Serumet är också laddat med veganskt kollagen för en positiv inverkan på hudens elasticitet. Innehåller även lugnande havre som gör din hud mjuk och återfuktad.

Gör så här: Applicera morgon och kväll på rengjort ansikte och hals. Massera försiktigt in i huden med cirkulära rörelser. Följ sedan upp med en dag-/nattkräm eller nattmask, förslagsvis MON|SUN Bright Delight Overnight Face Mask.

Pris: 299 SEK, 30 ml.

Nyheterna finns tillgängliga från vecka 14 och kommer att säljas exklusivt hos KICKS online och i butik.

www.monsunspa.com

Instagram: @monsunspa