MON|SUN LANSERAR BARRIÄRSTÄRKANDE ANSIKTSVÅRD BASERAD PÅ MODERN STAMCELLSTEKNOLOGI

I början av april 2021 lanseras MON|SUN Face Care, ansiktsvård med fokus på innovativa formuleringar och spännande lyxiga texturer som bidrar till en härligt avslappnande stund. Initialt lanseras 12 aktiva och effektiva ansiktsprodukter, samtliga framtagna för att reparera, skydda och stärka hudbarriären. En återkommande nyckelingrediens är extrakt utvunna genom stamcellsteknologi. Till MON|SUN Face Care har man även tagit fram kvalitativa förpackningar i en ny lyxig design, som går i samma skandinaviska minimalistiska anda som övriga sortimentet. Alla produkter är tillverkade i Sverige och är 100% veganska.

Med MON|SUN Face Care blir varumärket komplett med behandlingar för både kropp och ansikte. Ansiktsvården går i linje med varumärkets övriga sortiment där inspiration hämtats från det skandinaviska ursprunget kombinerat med modern teknologi i form av innovativa härliga formuleringar och stamcellsteknologi. MON|SUN Face Care ingår inte i någon av varumärkets befintliga serier inom kropp, utan är utvecklade efter olika behov. I sortimentet finns ansiktskrämer, serum, ögonkrämer, rengöring, exfoliering, ansiktsolja och masker.

MON|SUN Face Care’s resultatinriktade ansiktsvård är för alla hudtyper vars främsta fokus är att stärka, reparera och bygga upp hudbarriären för att bevara och skydda den hud man har. Genom välgörande och högpresterande formuleringar återfuktas huden på djupet samtidigt som cellförnyelsen i huden främjas. Resultatet är bland annat en fastare hud med ökad elasticitet.

Stamceller från nordiska växter

I MON|SUN Face Care har man valt att använda två olika typer av nordiska stamceller från växterna ringblomma och groblad. Vilken stamcell man valt att addera beror på produkttyp och önskat resultat, där ringblomma arbetar för elasticitet och återfuktning medan groblad har mer skyddande och stärkande egenskaper. Att använda stamceller framtagna från nordiska växter är även en hållbar lösning att framställa aktiva och potenta ingredienser på. Genom denna teknologi kan man få fram ett koncentrerat extrakt samtidigt som man sparar på naturens resurser både i form av vatten och yta.

Andra återkommande ingredienser som också valts ut för att stärka och skydda hudbarriären är Vitamin E och F samt ceramider. Här finns även hyaluronsyra och squalane för maximal återfuktning, veganskt kollagen för en lyftande effekt samt chagaolja som ger ett skydd mot fria radikaler och yttre påfrestningar.

Hudvård med sköna texturer för härligt avslappnande stunder

Vidare är MON|SUN’s ansiktsvård framtagen för att bidra till stunder av avkoppling och återhämtning för en fulländad spa-upplevelse. Det innebär bland annat att man har arbetat med att ta fram olika stimulerande och sköna texturer, som exempelvis, värmande/kylande, uppfriskande/lugnande samt exfolierande/mjukgörande. Alla produkter kan användas separat eller ihop som en rutin – och kan även kombineras med övriga sortimentet för dem som önskar en lyxig helkroppsbehandling. Ansiktsprodukterna får också en ny härligt frisk grön doft, framtagen av parfymörer i den franska staden Grasse.

Sparutin utifrån personliga behov

Exempel på nyheter som går utmärkt att kombinera för att skapa en härlig rutin är: ansiktsrengöringen Dusk Till Dawn, dagkrämen Daylight Cream, lermasken Moments of Clarity samt ögonkrämen Light’s Up

Ansiktsrengöringen Dusk Till Dawn kickstartar hudvårdsrutinen med att effektivt men skonsamt avlägsna orenheter och makeup. Den oljebaserade formuleringen uppmuntrar också till en avslappnande ansiktsmassage. Följ upp med den silkeslena lermasken Moments of Clarity berikad med BHA-syra, som detoxar och minskar tilltäppta porer utan att irritera huden. Kan med fördel användas en till två gånger i veckan.

Daylight Cream passar följaktligen utmärkt för att återställa och bibehålla hudens fuktnivåer efter rengöring – med hjälp av nordiska växtbaserade stamceller, hyaluronsyra och ceramider. För området runt ögonen, lägg på Light’s Up som bidrar med djup återfuktning laddad med allantoin och niacinamid för bekämpning mot fina linjer. För en uppfriskande och kylande effekt, förvara ögonkrämen i kylen.

MON|SUN’s ansiktsvård lanseras vecka 14. Produkterna ligger i prisspannet 179–349 sek. Läs mer om samtliga produkter i serien i bifogat produktblad.

MON|SUN Face Care säljs exklusivt hos KICKS, både i butik och online samt via www.monsunspa.com

www.monsunspa.com

Instagram: @monsunspa