KYLIE by Kylie Jenner gör entré på KICKS

KYLIE by Kylie Jenner gör entré på KICKS

Ett ledord för KICKS är att erbjuda ett brett och unikt sortiment. Bolaget kan nu stolt avslöja att det eftertraktade och hypade varumärket KYLIE by Kylie Jenner exklusivt lanseras på KICKS samtliga marknader; Sverige, Norge och Finland. Varumärket, som grundats av den amerikanska mediemogulen Kylie Jenner, har på kort tid erövrat världen och erbjuder både vegansk makeup och hudvård.

”Vi ser fram emot att lansera ytterligare en stark ensamrätt på KICKS; KYLIE by Kylie Jenner. Det är ett hyllat varumärke som våra kunder efterfrågat länge och i slutet av september kan de glädjas åt att vi kan erbjuda deras omtyckta sortiment både i butik och online. Det känns också kul att vi i och med denna lansering stärker upp både makeup- och skincarekategorin”, Åsa Iderbring, Head of Buying på KICKS.

Snabb succé världen över
KYLIE by Kylie Jenner grundades av sociala mediemogulen Kylie Jenner, medlem i familjen Kardashian. Det hela började 2015 med den explosionsartade lanseringen av Kylie Lip Kits som snabbt blev en storsäljare och sedermera utökades sortimentet med fler makeup- och hudvårdsprodukter. Kylie själv är ytterst involverad i hela produktutvecklingen och sortimentet utgår ifrån vad hon själv tycker om och använder varje dag. Kylie Jenner har också tagit fram flera framgångsrika makeupkollektioner tillsammans med sina berömda familjemedlemmar. KYLIE by Kylie Jenner finns idag över hela världen.

På KICKS kommer man att erbjuda ett sortiment med både hudvård och makeup. Här kommer du att hitta alla produkter man behöver både för en komplett hudvårdsrutin och för att återskapa Kylies favoritlooks.

Den 30 september lanseras KYLIE by Kylie Jenner på KICKS, både online och i utvalda butiker.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70