KICKS Beauty presenterar julens limiterade sminkkollektion ”Velvet Collection”

Lyxig sammet, guld och toner i lila och burbundy i fokus

KICKS Beautys limiterade julkollektion ”Velvet Collection” kännetecknas av lyxig sammet, gulddetaljer och toner av lila och burgundy. Här hittar du en ansiktspalett med både blush, bronzer, highligter och ögonskuggor som går i nyanser från nude till burgundy och läppstift i krämig mousseformulering. I kollektionen ingår även makeupborstar med präglade skaft i guld samt en vacker sammetsnecessär, även den i lila. Kollektionen släpps vecka 43.

Inspirationen till årets julkollektion har hämtats från höstens trendkarta där lyxig sammet och mustiga toner av lila och burgundy återfinns på såväl kläder och accessoarer som inom inredning. Med KICKS Beautys limiterade julkollektion, Velvet Collection, kan du skapa allt från en sofistikerad look med sotade ögon i burgundy till en mer diskret ”no makeup-look” med naturlig glow och läppar i rosa.

KICKS LIMITED EDITION VELVET FACE PALETTE
Ansiktspaletten innehåller tre pigmentrika ögonskuggor som är lätta att arbeta med och applicera. Palettens nyanser går från nude till burgundy, i både matt och satin finish. Den innehåller också två stycken härliga blush i en varmare och en kallare nyans som är enkla att applicera och jobba med samt en bronzer och en highlighter som ger ett härligt glow.

Pris: 279 SEK

KICKS LIMITED EDITION VELVET LIP CREAM
I kollektionen ingår tre stycken läppstift i limiterade nyanser; nude, rosa och rött. Lip Cream är ett högpigmenterat läppstift i krämig moussefourmulering som smälter i kontakt med läpparna och blir mjukt och följsamt utan att torka ut dem. Ger en sammetslen, matt finish.

Pris: 129 SEK

KICKS LIMITED EDITION VELVET FACE BRUSHES
I kollektionen ingår tre makeupborstar tillverkade i syntetiskt hår av högsta kvalite som gör dem extra mjuka för huden och lätta att applicera med.

Velvet Powder Brush är den perfekta all-aroundborsten som passer till alla sorters puder.
Pris: 199 SEK
Velvet Cheek Brush har en vinklad yta som passer perfekt till contouring, bronzers eller blush-produkter. Pris: 179 SEK
Velvet Foundation Brush passer perfekt för att applicering av din foundation för ett jämt och slätt resultat. Pris: 149 SEK

KICKS LIMITED EDITION VELVET MAKEUP BAG
Necessären i lila sammet är inte bara vacker att se på utan perfekt storlek att ha i väskan eller på sminkbordet. Pris: 149 SEK

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 43.

Mathilda Johansson, Patriksson Communication,
Mathilda.Johansson@patrikssoncomms.com, +46 707 898 246