​KICKS Beauty lanserar pigmentdroppar och foundationstick – för en perfekt skräddarsydd bas

Med nyheten KICKS Beauty Pigment Drops kan duenkelt, genom att bara blanda några droppar i din ansiktskräm, skapa en skräddarsydd bas både när det kommer till täckningsgrad, nyans och hudtillstånd. Till sommaren utökas sortimentet även med ett krämigt foundationstick, KICKS Beauty Foundation Stick, perfekt att bära med sig när man vill bättra på sin makeup under dagen.

KICKS Beauty Pigment Drops
Genom att blanda KICKS Beautys Pigment Drops i din ansiktskräm kan du enkelt skapa din egen BB-cream eller foundation, skräddarsydd efter din hudton och hudens behov. Täckningsgraden justeras med hjälp av antalet droppar du blandar i. För en naturlig täckning räcker det med två droppar. Pigmentdropparna kan också bäras på egen hand för hög täckning.

KICKS Beauty Pigment Drops har en supertunn formulering som är lätt att applicera och använda. Kommer i tre nyanser. Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 23. Pris: 139 SEK, 15 ml

INGREDIENSER: ISODODECANE, BIS-HYDROXYETHOXYPROPYL DIMETHICONE, CYCLOPENTASILOXANE, CAPRYLYL METHICONE, PEG-10 DIMETHICONE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, POLYMETHYLSILSESQUIOXANE, DIMETHICONE, HDI/TRIMETHYLOL HEXYLLACTONE CROSSPOLYMER, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, PARFUM (Fragrance), TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, TOCOPHERYL ACETATE
MAY CONTAIN +/-:, CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77492 (Iron Oxides), CI 77491 (Iron Oxides), CI 77499 (Iron Oxides)

KICKS Beauty Foundation Stick
KICKS Beauty Foundation Stick har en krämig formulering som både är enkel att applicera och behaglig att bära. Foundationsticket är lätt att arbeta med och bygga på för att få önskad täckning, från medel till full täckning. Stickets form och storlek gör det också enkelt att applicera på utvalda partier i ansiktet, som under ögonen.

KICKS Beauty Foundation Stick kommer i fem nyanser, alla med ett silkeslent och naturligt matt resultat. Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 21. Pris: 169 SEK, 15 ml

Anna Morén, Patriksson Communication, anna.moren@patrikssoncomms.com, +46 707 898 248

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.