Höstnyheter från KICKS Beauty för en perfekt bas

En snygg makeup börjar med en perfekt bas. Till hösten lanserar KICKS Beauty flera foundationnyheter för olika behov och önskemål. Här kan du välja mellan KICKS Beauty Perfecting Base Foundation som ger en lättare täckning eller KICKS Beauty Lasting Full Coverage Foundation för ett mer täckande resultat. Båda har fina formuleringar som lätt glider in i huden och ger ett semimatt resultat. En annan nyhet är KICKS Beauty Colour Adjusting Foundation Drops, en ultralätt flytande formulering som enkelt kan blandas i din foundation för en skräddarsydd nyans.

KICKS Beauty Colour Adjusting Foundation Drops
Ett koncentrat, flytande färgpigment med en ultralätt konsistens som är lätt att blanda i din foundation, BB- eller CC-cream för att skräddarsy din nyans. Genom att addera en eller flera droppar till din befintliga foundation kan du ljusa upp eller få en mörkare ton vid behov.

Finns i två nyanser; Lightening och Darkening. Lightening hjälper till att ljusa upp din foundation, BB- eller CC-cream medan darkening ger en mörkare nyans. Perfekt att använda under såväl sommaren eller vintern när hyn får en förändrad nyans.

Pris: 139 kr, 10 ml, säljs i pipettflaska.

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 33.

Ingredienser Lightening: AQUA, CYCLOPENTASILOXANE, DIMETHICONE, CI 77891, ETHYLHEXYL PALMITATE, PEG-10 DIMETHICONE, VINYL DIMETHICONE/METHICONE SILSESQUIOXANE CROSSPOLYMER, PROPANEDIOL, PROPYLENE GLYCOL, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, SODIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, SODIUM DEHYDROACETATE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, ALUMINUM HYDROXIDE, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, HYDROGEN DIMETHICONE, SODIUM GLUCONATE, TALC, CI 77492, ETHYLHEXYLGLYCERIN, TOCOPHERYL ACETATE, CI 77491, CI 77499

Ingredienser Darkening: AQUA, CYCLOPENTASILOXANE, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL PALMITATE, PEG-10 DIMETHICONE, VINYL DIMETHICONE/METHICONE SILSESQUIOXANE CROSSPOLYMER, TALC, PROPANEDIOL, PROPYLENE GLYCOL, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, CI 77492, CI 77491, CI 77499, SODIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, SODIUM DEHYDROACETATE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER, HYDROGEN DIMETHICONE, SODIUM GLUCONATE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, TOCOPHERYL ACETATE

KICKS Beauty Lasting Full Coverage Foundation
En ultralätt foundation som ger full täckning som sitter hela dagen. Formuleringen glider lätt in i huden och ger ett naturligt semimatt resultat. Foundation upplevs viktlös på huden. Passar alla hudtyper. Ger full effekt i åtta timmar och finns i sju nyanser. För att skräddarsy din nyans addera en eller flera droppar av KICKS Colour Adjusting Foundation Drops.

Pris: 199 kr, 28 ml

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 34.

Ingredienser: AQUA, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL PALMITATE, ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE, TALC, PEG-10 DIMETHICONE, BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE, BUTYLENE GLYCOL, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, PROPYLENE GLYCOL, POLYMETHYLSILSESQUIOXANE, SODIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, TITANIUM DIOXIDE, SODIUM DEHYDROACETATE, HYDROGEN DIMETHICONE, ALUMINUM HYDROXIDE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, TETRASODIUM EDTA, ETHYLHEXYLGLYCERIN, JOJOBA ESTERS, SILICA, TOCOPHERYL ACETATE, NYLON-12, SODIUM HYALURONATE, DEHYDROACETIC ACID+/- : CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77499

KICKS Beauty Perfecting Base Foundation
En silkeslen foundation som snabbt går in i huden och ger ett jämnt och naturligt resultat. Denna foundation har en härlig rik formulering som gör den lätt att applicera samtidigt som den ger ett sammetslent semimatt resultat. Finns i sju nyanser. För att skräddarsy din nyans addera en eller flera droppar av KICKS Colour Adjusting Foundation Drops.

Pris: 199 kr, 28 ml

Finns i alla KICKS-butiker och på kicks.se från vecka 34.

Ingredienser: AQUA, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL PALMITATE, ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE, PEG-10 DIMETHICONE, ETHYL TRISILOXANE, BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE, BUTYLENE GLYCOL, TRIMETHYLSILOXYSILICATE, PROPYLENE GLYCOL, TALC, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, POLYMETHYLSILSESQUIOXANE, SODIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, TITANIUM DIOXIDE, SODIUM DEHYDROACETATE, HYDROGEN DIMETHICONE, TETRASODIUM EDTA, ALUMINUM HYDROXIDE, ETHYLHEXYLGLYCERIN, JOJOBA ESTERS, SILICA, TOCOPHERYL ACETATE, NYLON-12, SODIUM HYALURONATE, DEHYDROACETIC ACID +/-: CI 77891, CI 77492, CI 77491, CI 77499

Mathilda Johansson, Patriksson Communication,
Mathilda.Johansson@patrikssoncomms.com, +46 707 898 246