Ge trött och torr hy nytt liv med BeautyAct's återfuktande nyheter

Ge trött och torr hy nytt liv med BeautyAct's återfuktande nyheter

Vinterns kyla i kombination med torr luft både inne och ute gör att vår hud lätt blir torr och återfuktning är därför extra viktigt under denna period. För alla som är i behov av att ge sin vintertrötta hud en ordentligt fuktboost presenterar BeautyAct by KICKS två nyheter som fräschar upp och återfuktar huden; Hyaluronic Acid Hydrating Toner och HydraHyal Face Mist.

BeautyAct Hyaluronic Acid Hydrating Toner
En mjölkig toner med återfuktande ingredienser som gör huden smidig och fyllig samtidigt som den motverkar torrhet. Innehåller 10% glycerin som effektivt återfuktar och mjukgör huden. Den snabbabsorberande produkten innehåller även en kombination av lugnade allantoin, fuktgivande och barriärstärkande ceramider samt fyra olika hyaluronsyror för långvarig återfuktning. Är 100% vegansk och fri från parfym.

Gör så här: applicera produkten på torr och rengjord hud innan användning av serum eller kräm.

PRIS: 179 SEK, 150 ml.

BeautyAct HydraHyal Face Mist
En ansiktsmist som fräschar upp och återfuktar torr och trött hy. Produkten innehåller en hög nivå av naturliga fuktgivande ingredienser som ökar hudens återfuktning. Ansiktsmisten innehåller även ceramider som hjälper till att bevara fukten i huden och förebygger att huden blir torr och känslig. Produkten kan användas som ett ansiktsvatten i din hudvårdsrutin eller när som helst under dagen när du känner att du behöver tillföra huden lite extra fukt. Är 100% vegansk och fri från parfym.

Gör så här: applicera produkten jämt innan du lägger på smink, och produkten kan dessutom appliceras direkt på smink.

PRIS: 179 SEK, 100 ml.

Nyheterna lanseras vecka 2, och finns att köpa på KICKS både i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com