Fransk city chic eller skandinavisk romantik, Atelier Rouge gör dina naglar till den ultimata modeaccessoaren

Ett helt nytt varumärke med influencer från modevärlden och streetstyle ska sätta naglarna på kartan som den ultimata modeaccessoaren. Atelier Rouge, ett kontrastfullt möte mellan Paris och Skandinavien inspirerar dig att skapa din personliga nagelgarderob baserat säsgongens senaste trender och färger. Utöver lack erbjuds även en serie av vårdande produkter och chica stylingverktyg.

Den 12 maj lanseras det nya nagelvårdsmärket Atelier Rouge med ambitionen att låta dina naglar ta plats som den ultimata modeaccessoaren. I ett universum av Parisian chic möter Scandi-coolness , erbjuder Atelier Rouge allt du behöver för vackra händer och naglar. Atelier Rouge lanserar i sitt första släpp en kurerad kollektion av unika röda och rosa nyanser, med bland annat signaturlacken L’atelier Rouge och L’atelier Rose. Lacken består till 80% av naturliga ingredienser och är 100% veganskt. Nagellacken kompletteras av en kollektion vårdande produkter samt professionella stylingverktyg. Prissättning mellan 49-129 SEK

Lack – Scandi clean-cut eller French Haute-Couture?
Atelier Rouge lanserar 40 st noggrant utvalda nyanser av enbart rött och rosa, samt baslack och topplack. De eleganta och lekfulla lacken ger nageln ett glossigt resultat och med hjälp av den unika, högpresterande formuleringen krävs endast en applicering för optimal täckning. Lack och topplack kan kombineras för att uppnå allt från matt till fyllig gelliknande och glossig effekt. På så vis kan man med enkla medel uppdatera, leka med och matcha sin stil beroende på tillfälle. Inspirationen bakom varje kollektion är hämtad från mode och streetstylescenen, ett stilepicentrum där trender skapas.

Vård – fullt utrustad för self-service-manikyr
För varje chippad nagel och uttorkat nagelband finns det en produkt redo att rycka in. I sortimentet finns allt från vårdande nagelserum, nattbehandlingar och oljor till ett brett utbud av iögonfallande filar och nyskapande stylingverktyg som hjälper dig att uppnå manikyr på professionell nivå, helt på egen hand. Den avancerade och heltäckande kollektionen bygger på samma filosofi som ansiktsvårdens skräddarsydda och resultatinriktade produkter, applicerade på nagelvård.

” Vi tycker att man ska ta hand om sina naglar som man tar hand om sin hy. Enligt oss är välvårdade händer den detalj som får varje look att lyfta och kännas komplett. Att se naglarna som en accessoar har varit bärande för oss vid utvecklingen av Atelier Rouge. Därför har det varit naturligt att blicka mot den globala modescenen för att skapa produkter som varje säsong kompletterar de nyckeltrender vi ser” säger Jenny Kruseborn, varumärkes- och produktutvecklingsansvarig för Atelier Rouge.

Formulering & paketering – med öga för detaljer
Nagellacken innehåller 80% naturliga ingredienser, är 100% veganska och den höga hårkvalitén på penseln är tillverkad av syntetiska fiber. Den för varumärket signifikanta korken är ergonomisk och specialtillverkad för att ge ett stadigt grepp vid applicering såväl som agera blickfång på skönhetshyllan. Alla förpackningar är nedbrytningsbara och all produktion sker i Europa.

Atelier Rouge är utvecklat inom Myself & Friends, ett dotterbolag till KICKS. Varumärket kommer att säljas exklusivt på KICKS, både i butik och online. Redan i augusti i år släpps en kollektion nya färger samt en limiterad höstkollektion inspirerad av höstens hetaste trender.