FÖR EN FULLÄNDAD SPA-RUTIN MON|SUN - SLÄPPER LYXIG OCH RESULTATINRIKTAD HUDVÅRDSSERIE – REPARING OILS

MON|SUN inleder hösten 2020 med att lansera en ny resultatinriktad hudvårdsserie för kroppenRepairing Oils. Sortimentet består av tio produkter, som tillsammans skapar en fulländad spa-rutin menkan även adderas som komplement till sin dagliga hudvårdsrutin. Nyckelingrediensen i samtligaprodukter är lyxig mandelolja, som med sitt näringsrika innehåll verkar både återfuktande ochreparerande. Till lanseringen har också en ny rogivande och varm doft tagits fram – ”Warm almonds & delicate blossom”.

MON|SUN’s nya produktserie Repairing Oils är med sin omfamnade och blommiga doft anpassad för stunderför avkoppling och återhämtning. Detta genom sina reparerande, återfuktande och djupt mjukgörande egenskaper. Huvudingrediensen är mandelolja, rik på vitamin E som verkar både reparerande och återuppbyggande. En annan ingrediens som återfinns i ett flertal produkter är squalane, känd för sina mjukgörande och fuktbevarande egenskaper.

Välbefinnande för både kropp och själ

Repairing Oils sortiment går i linje med MON|SUN’s övriga produktserier bestående av bästsäljande produktersom Body lotion, Body cream och Shower foam gel. Men man hittar även ett flertal produkter som särskiljer den nya serien. Här hittar du bland annat en lyxig och lätt kroppsolja, Luster Moments Body Oil, som ger huden vård och näring på djupet samt ett kroppsserum, Sunday Sublime Body Serum som med sin lätta och krämiga gelformulering fylld med närande mandelolja och squalane, ger torr hud en omedelbar och välbehövlig fuktboost.

En trend som tagit skönhetsvärlden med storm och som är här för att stanna är overnight-produkter. Inom den här kategorin finns flera av MON|SUN’s mest omtyckta produkter och nu lanseras ytterligare en kroppsmask förnattligt bruk. Midnight Delight Body Balm, är en smältande body balm rik på både mandelolja, vitamin E och squalane för att ge hela kroppen djup återfuktning och näring medan du sover. Den honungliknande konsistensen, som värms upp och smälter när den masseras in huden, bidrar också till en ultimat spa-upplevelse.

För dig som vill ge din hud en härligt djuprengörande behandling kommer en effektiv kroppsskrubb, DowntimeBuffer Body scrub. Produkten kan används en eller flera gånger i veckan för att skonsamt skrubba och polera huden samtidigt som den stimulerar blodcirkulationen, återfuktar och ger näring. Innehåller både mandelskal och sockerkorn. Ett spännande tillskott, som också efterfrågas av kunderna, är hårdtvålen Daily Scrub Soap Bar. Med närande mandelolja och skrubbkorn från mandelskal exfolierar den huden försiktigt och lämnar den ren, smidig och vitaliserad. Perfekt att även ha med på resande fot.

MON|SUN’s nya produktserie Repairing Oils lanseras vecka 33. Produkterna ligger i prisspannet 59–199 sek. Läs mer om samtliga produkter i serien i bifogat produktblad.

Om MON|SUN’s fyra produktserier

MON|SUN erbjuder fyra produktserier framtagna för att tillgodose kroppens olika behov under veckan, för såväl vardag som helg. Mineral & Moist samt Detox & Antioxidant är anpassade för veckodagarnas alla utmaningar med sina fuktgivande, skyddande och uppiggande effekter som lätt absorberas i friska dofter. Calming Oats är liksom den nya serien Repairing Oils ämnade för veckoslut med fokus på avkoppling och återhämtning med sina lugnande och djupt mjukgörande egenskaper i mer varma doftnoter. Repairing Oils ersätter den befintliga serien Vitamin & Oil.

Respektive serie består av rengöring och återfuktning, som handtvål, handkräm, body lotion och kroppsskrubb. I varje serie ingår även ett antal specialprodukter med olika aktiva ingredienser som till exempel AHA-syra, niacinamid, papayaenzym och betaglukan från havreextrakt, squalane och allantoin. Detta för att tillgodose kundernas möjlighet till resultatinriktad hudvård även för kroppen. Alla MON|SUN’s produkter är 100% veganska och tillverkade i Sverige.

MON|SUN säljs exklusivt hos KICKS och Åhléns, både i butik och online samt via www.monsunspa.com.

www.monsunspa.com

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se,