Få vackra och välmående händer med Atelier Rouge

Få vackra och välmående händer med Atelier Rouge

Atelier Rouge är känt för att sätta dina naglar på kartan som den ultimata modeaccessoaren samtidigt som de har stort fokus på nagelhälsa. Ett av Atelier Rouge’s mantran är att ta hand om sina händer och naglar lika mycket som sitt ansikte. Nu utökar varumärket sitt sortiment med tre handvårdande produkter; Exfoliating Hand & Nail Polisher, Renewing Hand & Nail Serum samt Nourishing Hand & Nail Balm, som gör att du i tre enkla steg kan få vackra och hälsosamma händer på bara några minuter.

Atelier Rouge’s handvårdsrutin tre enkla steg
Atelier Rouge nya handvårdande produkter ger bäst resultat när de används tillsammans i dessa steg;

Steg 1: Exfoliating Hand & Nail Polisher är en återfuktande skrubb som försiktigt tar bort döda hudceller och gör dina händer och nagelband friska. Den lyxiga och rika formuleringen exfolierar försiktigt dina händer med en blandning av oljor som ger dina händer och nagelband en mjuk känsla utan att torka ut.

Pris: 129 sek för innehållande 50 ml.

Steg 2: Renewing Hand & Nail Serum är ett handserum, med niacinamid och vitamin F, som ger dina händer extra vård och förhindrar synliga tecken på fina linjer samtidigt som det verkar mjukgörande och utjämnande.

Pris: 149 sek för innehållande 50 ml.

Steg 3: Nourishing Hand & Nail Balm är en återfuktande handkräm som med sina närande ingredienser av oljor och vitamin F direkt mjukar upp dina händer och nagelband. Är även berikad med vitamin E, som ger en lystergivande effekt på torra händer.

Pris: 99 sek för innehållande 50 ml.

En touch av Frankrike
Frankrike och modescenen i Paris är Atelier Rouge stora inspirationskälla och för att addera en en extra fransk touch till dessa nyheter innehåller de chardonnay- och jordgubbsextrakt. Produkterna är 100% veganska och producerade i Sverige.

Atelier Rouge’s handvårdande nyheter lanseras vecka 30 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:  Patriksson

KICKS                                                                                    Patriksson
Maria Kempe                                                                       Mathilda Johansson
Head of PR & information Presskontakt