Danmarks största skönhetsvarumärke expanderar till Sverige, Norge och Finland

Danmarks största skönhetsvarumärke expanderar till Sverige, Norge och Finland

Matas Striber, Danmarks ledande skönhetsvarumärke, gör nu entré på den svenska, norska och finska marknaden genom en exklusiv lansering på KICKS. Initialt kommer de mest populära serierna inom kroppsvård och hårvård att lanseras.

Matas Striber har varit en integrerad del av danskarnas vardag i generationer och finns i de flesta hem i Danmark. Varumärket har en stark marknadsposition och är marknadsledande inom flera skönhetskategorier som kroppsvård och hårstyling. Framgångarna bygger på ett högt kvalitetsfokus kombinerat med ansvarsfulla ingrediensval och att varumärket har högt förtroende bland konsumenterna. Matas Striber är också känt för sina ikoniska ränder som har prytt produkterna sedan 1967, vilket bidrar till en stark igenkänning på marknaden.

"Vi är mycket glada över att introducera Matas Striber till svenska, norska och finska konsumenter. Vi är övertygade om att dessa produkter, som står för hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris, kommer att uppskattas av våra kunder och bli deras nya vardagshjältar," säger Carola Lundell, VD på KICKS.

Lansering av bästsäljare och prisbelönta produkter
KICKS kommer att erbjuda ett urval av Matas Stribers mest populära produkter inom kroppsvård och hårvård. Nu lanseras utvalda storsäljare från sju olika serier, som kommer att finnas tillgängliga både online och i butik i Sverige, Norge och Finland. I tillägg kommer ytterligare 200 produkter över flera kategorier inom kort att lanseras på KICKS e-handel.

Om Matas Striber– utvecklat med omtanke
Sedan 1949 har Matas Striber utvecklat produkter med omtanke för både människa och miljö. Produkterna innehåller aktiva ingredienser med bevisad effekt, medan skadliga ämnen som mikroplaster och färgämnen utesluts. Matas Striber erbjuder Danmarks största utbud av oparfymerade och Svanenmärkta produkter samt produkter med allergimärkningen Asthma Allergy Nordic.

Utrullningen av Matas Striber på KICKS, både i butik och online, startar vecka 37.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S.KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration, och 25 000 produkter från över 300 varumärken. KICKS har 228 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad.