BeautyAct presenterar ansiktsvård och makeup med SPF för en sommarsäkrad hy

BeautyAct presenterar ansiktsvård och makeup med SPF för en sommarsäkrad hy

Våren och sommaren är härliga tider, men det är också en tid då det är extra viktigt att skydda huden mot solens skadliga strålar. Därför lanserar BeautyAct fem vårdande ansiktsprodukter med SPF för alla solälskare; DailyShield Protective Serum, DailyShield Eye Cream, DailyShield Melting Cream, SPF 30 Skin Protecting Primer och SPF 30 Skin Protecting Setting Spray. Samtliga produkter har alla hudvårdande ingredienser samtidigt som de ger ett effektivt skydd mot skadliga UV-strålar.

DailyShield Protective Serum - Ett ultralätt ansiktsserum med SPF 25

Ett ultralätt ansiktsserum berikat med vitaminderivat (i form av bland annat niacinamid och panthenol) som motverkar ojämn hudtextur. Den lätta formulan täpper inte till porerna och genom att skapa en osynlig sköld lämnar den huden med en mjuk och återfuktad känsla. Innehåller SPF 25 för att ytterligare skydda huden och hjälpa till att bekämpa tecken på fotoåldrande och hyperpigmentering. Är icke komedogen, vilket innebär att formulan inte täpper till porer.

+ Skyddar mot UV-skador

+ Vitamin-komplex

Instruktioner: Applicera på torr och rengjord hud före ansiktskräm.

PRIS: 299 SEK, 30 ml

DailyShield Eye Cream - Skyddar den tunna och känsliga huden runt ögonen

En rik ögonkräm berikad med vitaminderivat (i form av bland annat niacinamid och panthenol) som hjälper till att återfukta huden och lämnar ögonområdet med en mjuk och skön känsla. Formulan innehåller SPF 25 för att skydda den tunna och känsliga huden runt ögonen mot skadliga UV-strålar, rynkor, fina linjer och hyperpigmentering. Är icke komedogen, vilket innebär att formulan inte täpper till porer.

+ Skyddar mot UV-skador

+ Håller huden återfuktad

Instruktioner: Applicera på ren och torr hud runt ögonen.

PRIS: 279 SEK, 10 ml

DailyShield Melting Cream - En ansiktskräm som skyddar mot UV-strålar och håller dig återfuktad

En ansiktskräm med en rik konsistens som smälter in i huden. Formulan innehåller fuktgivande ämnen för att ökad återfuktning och vitaminderivat (i form av bland annat niacinamid och panthenol) för att förbättra hudens struktur, vilket gör att huden känns strålande och återfuktad hela dagen. Med SPF 25 skyddas även huden mot UV-skador, hyperpigmentering och fina linjer. Är icke komedogen, vilket innebär att formulan inte täpper till porer.

+ Mjukgörande

+ Fungerar bra under smink

Instruktioner: Applicera på torr och rengjord hud som det sista steget.

PRIS: 299 SEK, 50 ml

SPF 30 Skin Protecting Primer - En lätt primer som förhindrar solskador och motverkar de första ålderstecknen

En lätt primer med SPF 30 som hjälper till att förhindra solskador och motverka de första ålderstecknen såsom fina linjer och rynkor. Den snabbt absorberande formulan ger en perfekt jämn finish och förbättrar kvaliteten på din foundation samtidigt som den skapar en felfri bas.

+ SPF 30 UVA/UVB

+ Snabbt absorberande

+ Slätar och jämnar ut

PRIS: 249, 30 ml

SPF 30 Skin Protecting Setting Spray - En lätt mist som är perfekt för snabb touch-up under dagen

En lätt mist som innehåller SPF 30 som hjälper till att förhindra solskador. Perfekt att använda under dagen för en snabb och uppfriskande touch-up. Förlänger och fräschar även upp din makeup med matt finish. Innehåller dessutom vitamin E-antioxidanter som boostar huden med mycket fukt. Vår rekommendation är att applicera solskyddskräm innan du använder SPF30 Skin Protecting Setting Spray för det ultimata skyddet. Skaka väl innan användning.

+ SPF 30 UVA/UVB

+ Återfuktande

+ Matt naturlig finish

PRIS: 199 SEK, 50 ml

Nyheterna lanseras vecka 20 på KICKS, i butik och online.

Om BeautyAct by KICKS
BeautyAct skapar högteknologisk hudvård och multi-funktionell makeup och makeupbortsar för en aktiv livsstil. Sortimentet består av högpresterande produkter framtagna sida vid sida för optimal användning, med aktiva ingredienser och innovativ teknologi. Samtliga produkter är 100% veganska, parfymfria och dermatologiskt testade. Varumärket finns till försäljning i samtliga KICKS butiker och online i Sverige, Norge och Finland.

www.kicks.se/beautyact | @beautyact_com