BeautyAct by KICKS presenterar Love Act x Katia Mosally

BeautyAct by KICKS presenterar Love Act x Katia Mosally

Inför Alla hjärtans dag har BeautyAct by KICKS återigen skapat en inspirerande kampanj i kärlekens tecken och denna gång tillsammans med skivbolagsdrottningen Katia Mosally, även aktuell som medlem i Idol-juryn. Kampanjen utgör startskottet för ett långsiktigt samarbete mellan BeautyAct och Katia, där hon kommer att vara ansiktet utåt för ett flera av varumärkets lanseringar under året.

BeautyAct’s kampanj; Love Act x Katia Mosally, är framtagen för att sprida kärlek vilket känns extra aktuellt inför Alla hjärtans dag. Här har man skapat vårens mest romantiska statement look, som också vill uppmuntra alla att göra sin personliga tolkning.

Kampanjens frontfigur Katia Mosally har ett brinnande intresse för skönhet där hon har en bred repertoar – från kaxig street style look till glammig galadrottning. Med sin varma personlighet utstrålar Katia både energi och självsäkerhet. Hon älskar färg och vill inspirera andra att våga synas och höras. För Katia är smink även ett sätt att kunna uttrycka sig själv, där hon älskar att experimentera. Det är mot denna bakgrund som årets “Love Act-look” tagits fram. En look som inspirerar till kreativitet för att lyfta fram allas personliga skönhet.

”Jag vill vara en inspirationskälla för andra, jag vill att alla där ute ska våga framhäva sin personlighet och inte vara rädda för att ta plats. Det är också därför jag älskar denna look som BeautyAct har skapat för årets LoveAct, den har attityd, är glamourös och romantiskt på en och samma gång. Dessutom är BeautyAct’s läppstift stora favoriter som finns i en rad färgsprakande kulörer och som ger en härlig färgklick fylld med positiv energi. Perfekt när man vill piffa till en look och göra den ännu mer exklusiv, eller när man inte orkar sminka ögonen. Då lyfter läpparna och man ser fräsch ut.
– Katia Mosally

Love Act x Katia Mosally – vårens mest romantiska statement look
För Katia Mosally har man skapat en romantisk look med fokus på klassiskt röda läppar i kombination med inramade och markerade ögon med stilfull svart eyeliner. Ögonskuggan går i en flirtig röd nyans.

Heroprodukten bakom looken är BeautyAct’s läppstift Stay On Semi Matte Lipstick som finns 14 härliga nyanser, allt från rosa pastell till klassisk röd, och har en krämig halvmatt finish som ger fylligare läppar i ett enda drag. Helt perfekt när man vill sätta lite färg på tillvaron, vare sig man ska på en romantisk middag eller en utekväll med vännerna.

Se separat blad hur du kan skapa Katias look samt vilka produkter som använts.

Kampanjen Love Act x Katia Mosally går live vecka 5 2022.

Om Katia Mosally
Ålder: 34 år
Bakgrund: Juristutbildning på Stockholms universitet, med studier på Glasgow University och Harvard. Har även studerat kriminologi, rättspsykologi och rättsmedicin.
Bor: Los Angeles
Arbete: International Marketing Director på Capitol Records
Aktuell: Sitter i Idol-juryn

Om BeautyAct by KICKS