BeautyAct by KICKS lanserar ett innovativt sortiment utvecklat med den senaste teknologin, allt presenterat i en uppdaterad skönhetsrutin; The ACT

Den 30 september introducerar KICKS det nya varumärket BeautyAct. Lanseringssortimentet består av högpresterande produkter inom face care, makeup och makeup tools. Genomgående för varumärket är aktiva ingredienser där man använt sig av de senaste innovationerna för att utveckla produkter som möter de påfrestningar vår hud dagligen utsätts för.

För två år sedan påbörjade KICKS ett djupgående arbete för att ta det egna skönhetsvarumärket till nästa nivå. Detta genom att omdefiniera varumärkeskoncept, analysera marknad, trender och målgrupp samt på djupet utveckla produktkategori, formulering, och förpackning avseende funktion, design och hållbarhet. BeautyAct lanseras den 30 september, med löpande produktsläpp under hösten. Varumärket presenterar ett komplett sortiment hudvårdande makeup, högeffektiv hudvård och innovativa skönhetsverktyg, framtagna sida vid sida för optimal användning och resultat.

För att möta de påfrestningar som huden utsätts för dagligen så som klimat, föroreningar, fysisk ansträngning, skärmljus och torra inomhusmiljöer är produkterna multifunktionella skapade för olika tillfällen, anpassade för en aktiv vardag. För att förstärka detta presenterar BeautyAct det kreativa konceptet The __ ACT. Ett koncept för att belysa det mångfacetterade sortimentet, och motiverar användaren till att skapa sin egen, uppdaterade akt oberoende livsstil, intresse och individuella behov. Vid lansering släpps bland andra The Sports Act och The Desk-to-Dinner Act som inspirerar till användning i olika situationer och miljöer.

- ”Vi har utvecklat ett varumärke vi tror kompletterar KICKS befintliga erbjudande, anpassat för de faktorer som vår hud utsätts för dagligen. Produkterna presenteras och paketeras, istället för i traditionella serier och rutiner, i akter. Detta för att belysa de olika situationer de kan användas i. Vi har lyckats skapa ett modernt och individuellt anpassningsbart koncept som vi tror kan uppfylla kundens efterfrågan, som gör skillnad oavsett livsstil”, säger Jenny Kruseborn, Director Private Label, Axbeautyhouse.

BeautyAct erbjuder från start hela tre produktsegment, alla framtagna och testade tillsammans för att skapa innovativa produkter som gör att man sömlöst kan växla mellan hudvård och makeup.

- ”Vidare har vi tänkt att våra produkter ska kunnakombineras, och erbjuda en skräddarsydd användarupplevelse. Därför faller det sig naturlig att utveckla hudvård sida vid sida med den kosmetik de skall användas med, likaså sminkborstar. Vår ambition är att utveckla nytänkande produkter som suddar ut gränserna mellan högpigmenterad makeup och aktiv hudvård”, fortsätter Jenny Kruseborn.

BeautyAct lanserar ett fullskaligt sortiment bestående av hela 343 produkter. Face care erbjuder 33 hudvårdshjältar och inkluderar produktkategorier så som rengöring, toner, serum, ampuller, ansiktsmasker och fuktkrämer. Seriens hudvårdande makeup inkluderar hela 282 produkter, med primer, puder, foundation, contouring, läppprodukter, mascaror, paletter och ett flertal andra ögonprodukter. I sortimentet återfinns även ett brett utbud av 28 innovativa makeupborstar av högsta kvalité.

BeautyAct kvalitetssäkrar en hög produktstandard genom märkningen ”BeautyAct Approved”. Samtliga enheter är enligt uppsatta krav testade och godkända av makeupartister och hudterapeuter för att säkerställa effektiva, vårdande och stärkande produkter. Varumärket är 100% veganskt och fritt från parfym. Face care-serien är dermatologiskt testad, makeup-serien även oftalmologiskt testad och icke-komodegen. Makeup tools-serien är framtagen av 100% återvunnen aluminium och handgjort syntetiskt hår. Förpackning har i största mån utvecklats i återvinningsbara material och ytterkartonger är tillverkade i FSC-certifierat papper.

Produktsegment

Samtliga segment och produkter är framtagna och testade ihop för att säkerställa bästa resultat vid kombinerad användning. Genomgående för BeautyAct är aktiva ingredienser, vilket kännetecknar sortimentet som tagits fram genom den senaste teknologin för att erbjuda högpresterande produkter för såväl omedelbara resultat som långsiktig effekt.

Face Care

En heltäckande serie av verksamma, högeffektiva och hudvänliga produkter anpassade för vardagens påfrestningar och behov. Det breda sortimentet av ansiktsvård inkluderar vid lansering 33 produkter. Från ett brett urval av rengöringar, toners, serum och ansiktskrämer för olika hudtillstånd och kombinationer, till mer målinriktade behandlingsprodukter som ampuller, peeling pads och ansiktsmasker.

• 7% Niacinamide Re-Texturising Toner
  • Complex Control Mattifying Serum
  • GlowRenew NightLab Mask
  • Hyalouronic + EGF +Collagen Charged Ampoule
  • Retinol Refining Toner
  • 10% AHA Charged Ampoule

Makeup

Ett maxat sortiment av smart och transformativ kosmetik, vars unika sammansättning av aktiva ingredienser och innovativ teknologi erbjuder en utvecklad, multifunktionell sminkrutin. Sortimentet innehåller totalt 282 produkter för den vardagliga användaren till den mer experimentella sminkfantasten, med en stor bredd av nyanser, högpigmenterade färger och uppfinningsrika texturer.

• Prebiotic Defence Creamy Foundation
  • Spot Treatment Concealer
  • Mixologist Intense Eyeshadow Drops
  • UltraCalm Skin Primer
  • Mixology Hyaluronic Foundation Drops
  • High Impact Lip Gloss

Makeup Tools

Ett brett urval av totalt 28 smarta makeupborstar inklusive en selektiv kollektion med premiumborstar, framtagna tillsammans med BeautyActs makeup för bäst effekt vid kombinerad användning. Varje borste är handgjord, omsorgsfullt designad och tillverkad av återvunnen aluminium. I kollektionen används tre syntetiska hårkvalitéer för de olika borstarna, alla utvecklade för att återskapa följsamheten och flexibiliteten hos naturligt blå ekorre-, get- och ponnyhår. Strånas textur plockar utmärkt upp pigment och tillhandahåller en jämn fördelning, vilket bidrar till en smidig applicering, oavsett formulering.

• Full Face Powder Brush nr 100
  • Build-up Foundation Brush nr 105