Atelier Rouge lanserar lyxig limiterad vinterkollektion i nyanser inspirerade av vintern i Paris

Winter 2021 Ready To Wear Limited Edition är Atelier Rouge’s andra limited edition och är inspirerad avFrankrike och vinterns Paris. Med siktet intställt på mode och streetstyle lanseras fem nya nyanser i nogautvalda trendkulörer som går i mörkblått, grått och metalliska skiftningar.

Våren 2020 lanserades Atelier Rouge som erbjuder allt du behöver för vackra händer och naglar. Utöver deeleganta och lekfulla lacken finns vårdande produkter och professionella stylingverktyg. Inspriation bakom deolika kollektionerna är hämtade från mode och streetstyle-scenen och vill inspirera till att skapa sin personliganagelgarderob baserat på säsongens senaste trender och färger. Nu släpper Atelier Rouge sin andra limitededition; Winter 2021 Ready To Wear Limited Edition. Kollektionen består av fem nyanser som går i toner avblått och grått. Färgskalan är hämtad från ett vintrigt Paris med dess skiftningar - där ett grått stadsliv är eneffektfull kontrast till kvällarnas blåa himmel och det skimrande Eiffeltornet.

Atelier Rouge vinterkollektion fångar även uppmärksamheten på skönhetshyllan genom sin mörkblå kork vilketsärskiljer sig från Atelier Rouge’s karaktäristiska cremévita. Precis som övrigt sortiment är dessa limited edition-lack högglansiga och snabbtorkande, där två generösa lager rekommenderas. Lacken består precis som tidigareav 80% naturliga ingredienser och är 100% veganska.

Uppdaterad borste för felfri applicering

Nytt för denna kollektion är även den uppdaterade borsten som förenklar appliceringen ytterligare och gör dinmanikyr ännu mer felfri. Atelier Rouge kommer successivt att fasa ut den gamla borsten på ordinarie sortiment.

Pris: 99 SEK för ett nagellack innehållande 8 ml.

Atelier Rouge Winter 2021 Ready To Wear Limited Edition lanseras vecka 5 och säljs exklusivt på KICKS, onlineoch i butik.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar vänligen kontakta:

Patriksson
Izabella Nilsson Presskontakt