Atelier Rouge lanserar färgstark sommarkollektion

Atelier Rouge lanserar färgstark sommarkollektion

En ny säsong är på ingång och det är dags för nya trendfärger att göra entré. Det innebär även att Atelier Rouge presenterar sin första sommarkollektion, som också är deras mest färgstarka kollektion hittills. Den limiterade kollektionen består av fem klara nyanser av gul, grön, orange, lila och rosa som kommer att ta din sommarlook till nästa nivå.

Atelier Rouge limiterade sommarkollektion lanseras vecka 26. Färgskalan, med dess klara nyanser i gul, grön, orange, lila och rosa har hämtat inspiration från ett Paris i blomstrande högsommarskrud samt från stadens street-fashion-scen där starka kulörer är ett centralt inslag. Signifikant för kollektionen är även att flaskans kork bär sommarens signaturfärg gul, detta till skillnad från varumärkets annars karaktäristiska cremevita kork.

Lacken består till 80% av naturliga ingredienser med icke-traditionella lösningsmedel och är 100% veganska. Alla förpackningar är även nedbrytningsbara. De högglansiga lacken är mycket snabbtorkande och en generös appliceringsteknik i två lager rekommenderas.

Ny uppdaterad borste
Atelier Rouge sommarkollektion har en ny uppdaterad borste som gör det ännu lättare att få till en felfri applicering samt metallkulor i botten som gör att hållbarheten blir längre och formulan lättas upp. Denna borste kommer även på ordinarie sortiment, vilket innebär att den tidigare borsten kommer att fasas ut under sommaren.

Atelier Rouge Summer 2021 Ready To Wear Limited Edition lanseras vecka 26 och säljs exklusivt på KICKS, online och i butik.  Pris: 99 sek för ett nagellack innehållande 8 ml.

För vidare information om produkter, pressprover eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Maria Kempe, pressansvarig, KICKS
maria.kempe@kicks.se , +46725803970