Pressinbjudan: Skånes Energiting 2012

Skånska framgångsexempel står i centrum när Skånes Energiting arrangeras den 12 juni i Malmö. Skånes Energiting är regionens största mötesplats för energifrågor. Här samlas representanter från hela branschen för att utbyta erfarenheter och för att uppdatera sig om det senaste inom energiområdet.  Media är välkomna att delta under hela eller delar av Skånes Energiting.

Tid: 12 juni, kl. 8.30–17.00
Plats: Malmömässan, Hyllie

Presslegitimation krävs.

Program
Skånes Energiting inleds av Maria Wetterstrand och det arrangeras över 80 föreläsningar inom hela energiområdet. I anslutning till konferensen finns också en utställning där besökarna får möta regionens aktörer som presenterar sina organisationer, projekt och idéer. I år ges även besökarna möjlighet att dela med sig av sina tankar om energiomställningen i ett speakers corner. Det arrangeras också en rundvandring på den nya miljösmarta MalmöMässan. Detaljerat program finns på Skånes Energitings hemsida.

Under dagen kommer tre prisutdelningar att genomföras. Skåne Solar Award, Skånes vindkraftspris och Hydrogen Award delas ut under inledningen på Skånes Energiting. Mer information om dessa finns på Skånes Energitings hemsida.

Terez Pálffy, Energikontoret Skåne, tel. 0709-71 99 54

Energikontoret Skåne är en regional energiaktör som arbetar med energieffektivisering och för en ökad andel förnybar energi. Vi är en enhet inom Kommunförbundet Skåne och drivs utan vinstintresse.

Nina Mårtensson

Presskontakt Förbundsdirektör 0728-85 47 71