Camilla Persson, stödassistent på en daglig verksamhet i Eslövs kommun och Petra Douhane, regional processledare, Vård- och omsorgscollege Skåne

Camilla Persson är årets vård- och omsorgsambassadör 2024 inom Vård- och omsorgscollege i Skåne

Nu är årets vård- och omsorgsambassadör inom Vård- och omsorgscollege Skåne utsedd. Den årliga utmärkelsen syftar till att lyfta det enormt viktiga arbete som vård- och omsorgsambassadörerna gör genom sitt engagemang för att attrahera fler till utbildning och arbete inom vård- och omsorg. I Skåne arbetar många vård- och omsorgsambassadörer med att möta barn och unga för att höja deras kunskaper om vården och den framtidsbransch som den är.

Vård- och omsorgscollege är en förening för samverkan mellan arbetsgivare, utbildningsaktörer och fackliga organisationer inom den privata och offentliga vården och omsorgen. Tillsammans arbetar medlemmarna i föreningen för att ge elever och studerande en modern utbildning som leder till anställningsbarhet och karriärmöjligheter.

Med start 2023 delar Vård- och omsorgscollege Skåne ut priset ”Årets vård- och omsorgsambassadör” till en ambassadör som är extra duktig på sitt uppdrag i att inspirera och motivera till utbildning och arbete inom vård- och omsorg. Av årets nominerade föll de lokala processledarna för Vård- och omsorgscollege på Camilla Persson, Stödassistent på en daglig verksamhet i Eslövs kommun.

Camilla har en unik förmåga att fånga och inspirera kandidater att söka till vårt yrke, ung som äldre, hon är alltid engagerad, alltid tillmötesgående, proffsig, och har eleverna i focus!

Hon har en stark förmåga att anpassa sig till individen och dess erfarenhet eller var den är just nu i livet. Hon är väldigt motiverande och inspirerande samt lyhörd.

_ Camilla har en drivkraft och vilja att vara en nyckel till framtidens kompetensförsörjning, Petra Douhane, regional processledare för Vård- och omsorgscollege Skåne.

Petra Douhane

Regional processledare, Vård- och omsorgscollege Skåne Vård- och omsorgscollege 0728 – 85 47 85

Fabriksgatan 2F