Key Code Security AB, ny stark delägare i ePhone

I måndags var det klart, säkerhetsföretaget Key Code Security AB i Göteborg förvärvade en betydande andel i internet & IP företaget ePhone. Köpet innebär ett kapitaltillskott för ePhone och skapar en finansiell stabilitet för bolaget. Uppbyggnaden av en effektiv försäljningsorganisation har nu hög prioritet.

Key Code Security, vars verksamhet har varit inriktad mot säkerhetstjänster, har sedan starten 1983 byggt upp en kundstock på ca 1 400 000 konsumenter över hela landet. Under det senaste verksamhetsåret har företaget stått emot finanskrisen och ökat sin kundstock med 24 % samt mer än fördubblat sin personalstyrka. Företaget kommer i och med köpet av ePhone att bredda sitt utbud av tjänster till både befintliga och nya kunder.

- Vår styrka är den starka säljorganisation och den resultatstyrda organisationskultur vi skapat i kombination med vår finansiella stabilitet, säger Daniel Johansson, VD på Key Code Security.

Genom ePhones befintliga avtal med ca 40 stadsnät når bolaget redan idag ca 440 000 konsumenter. Den siffran beräknas öka i takt med att fler stadsnät tecknar avtal. ePhone levererar IP-telefoni och bredband i stadsnäten där bolaget är en marknadsledande operatör.

- Med Key Code Security som ny delägare i ePhone får vi både den finansiella styrkan och en spetskompetens inom försäljning som möjliggör för ePhone att bygga marknadens effektivaste försäljningsorganisation, säger Bo Wigstrand, VD ePhone

Målsättningen är att erbjuda bolagens befintliga och nya kunder ett utökat tjänsteutbud och tekniskt innovativa lösningar som ligger i framkant, säger Bo Wigstrand vidare.

Om Key Code Security

Key Code Security AB startade sin verksamhet, med säte i Göteborg, redan 1983. Bolaget tillhandahåller säkerhetsprodukter som t.ex. Spärrtjänst för kreditkort, värdehandlingar och mobiltelefoner. Säkerhetstjänsterna används idag av 1 400 000 kunder. Antal anställda uppgår till 140 personer

Om ePhone

ePhone är en rikstäckande svensk operatör med lång erfarenhet av att leverera IP-telefoni och bredbandstjänster. ePhone levererar IP telefoni och bredband, med datahastigheter upp till 100Mbit/s, i stadsnäten där bolaget är en marknadsledande operatör.  Företaget bakom varumärket ePhone är Perfect Communication AB. Perfect Communication är registrerad som telefoni- och Internetoperatörer hos Post och Telestyrelsen och är också en fullvärdig Internetleverantör s.k. ISP

Genom att erbjuda IP-telefoni och bredband i ett paket så får kunderna ett lägre pris, en faktura för alla tjänsterna samt en kundtjänst att kontakta.

Daniel Johansson, VD Key Code Security AB          Bo Wigstrand, VD ePhone

Tel: 031- 758 61 03                                              Tel: 08- 5010 6211

Mobil 0705- 41 26 00                                            Mobil: 0707-28 27 58

e-mail: dajo@keycode.se                                      e-mail: bo@ephone.se