Kesko förvärvar Onninen

Kesko förvärvar Onninen

Kesko utvidgar sitt urval av produkter och tjänster genom att förvärva Onninen.

Keskos och Onninens urval och tjänster är en perfekt kombination – Keskos bygg- och inredningshandel kommer att kompletteras med Onninens omfattande produktsortiment inom VVS och elektrisk utrustning. Tillsammans kommer vi att kunna betjäna både konsumenter och företagskunder i en betydligt större utsträckning.

Både Onninen och Kesko har sina specifika styrkor. Som ett resultat av förvärvet kommer de bästa erfarenheterna från bägge parter att bli till nytta för kunderna. Tillsammans kommer vi att bilda en unik, ny helhet med ett omfattande utbud av produkter och tjänster inom husbygge, el- och VVS-produkter och -tjänster.

Vår utgångspunkt är att bli bättre på allt. Tillsammans kan vi erbjuda de mest omfattande urvalen, största nätverken, bästa kompetensen och kunskap om kunder, enastående tillgänglighet och omfattande elektroniska transaktioner. För oss är kund och kvalitet utgångspunkterna i allt vi gör.

Hos oss möts konsumenter och proffs inom byggbranschen. Byggande och renovering blir alltmer tekniskt och reglerat. Hos oss får du produkterna såsom professionella installations- och renoveringstjänster, om du så önskar.

Förvärvet märks ännu inte av i vår dagliga verksamhet, eftersom vi räknar med att få ett slutligt godkännande av förvärvet från myndigheterna under första halvan av 2016. Efter det kommer vi att påbörja en gemensam utveckling med Onninen.

Frågor hänvisas till Kesko Oy.