Blog post -

Marketplace Community: Carmela Guida

Ditt företagande börjar här

Bli en del av en kul community av inspirerande kvinnliga entreprenörer och lyft ditt företag till nästa nivå med Marketplace STHLM.

"Jag har verkligen blivit stärkt i min roll som kvinnlig företagare" säger Carmela Guida / Örtfabriken

Denna gång presenterar vi Carmela Guida på Örtfabriken. Örfabriken är ett familjeföretag som säljer handgjorda tinkturer från läkeväxter och andra stärkande mat. Örtfabriken har varsamt växt fram ur en önskan att leva mer hållbart i vardagen.

Allt det vi stoppar i oss och andas in påverkar både oss själva och vår omgivning. Vi tycker det är viktigt att stötta den egna hälsan med hjälp av naturen. Vi använder dagligen våra örter; både för att stärka hälsan men också för att ge en extra dimension till livet. Har du till exempel testat ett thé på citronmeliss och blommor av läkemalva efter en krävande arbetsdag?

Vi har genomgått flera olika örtutbildningar och vet vilka örter vi själva kan plocka. Vi experimenterar och gör beredningar av läkeväxter eller använder dem som krydda i matlagningen. Genom att prova oss fram förstår vi vad kroppen bäst kan behöva. I detta sökande började Örtfabrikens tinkturer ta form. Tinkturer bra på flera sätt. De är enkla att ta fram utan konserveringsmedel och tillsatser. De låter oss ta del av örtens verksamma ämnen i koncentrat.

Lyssna på hur Carmela berättar om hennes resa som egenföretagare och vad tycker hon om Marketplace STHLM.

• affärsutveckling
  • coworking