Pressinbjudan till första spadtaget Skönadals förskola

Varmt välkommen för att fira första spadtaget för Skönadals förskola fredag 18 juni klockan 10.00-11.15.

• Plats: Tillfälliga modulerna mellan Skönadalsskolan och gamla förskolebyggnaden
  • Datum och tid: fredag 18 juni klockan 10.00 – 11.15

Efter första spadtaget så minglar vi (coronasäkert) med tårta och bubbel utanför våra nuvarande moduler.

På plats finns möjlighet att ställa frågor till Marie Nilsson (biträdande sektorchef för utbildning), Anna Liedbergius (rektor) samt Johan Vighagen (förste förskollärare).

Bakgrundsinformation

Våren 2019 flyttade förskola in i nya moduler efter det att en fuktskada upptäcktes i vår gamla fastighet.

Härligt nog låg Kävlinge bra till redan då med ett anpassat funktionsprogram för byggnation av förskolor där byggnadens utformning bygger på pedagogisk forskning och Skolverkets riktlinjer om barngruppens storlek.

Båda förskolorna i Hofterup har de senaste åren arbetat strategiskt och målmedvetet för att hitta det bästa grupperande arbetssättet för att säkra en hög kvalitet i den undervisningen som barnen möter och därför känns det extra roligt att vår förskola står näst på tur att få lokaler som är helt utformade efter vår pedagogiska vision.