​ Presentkort som extra julgåva till Kävlinge kommuns medarbetare

Kommunstyrelsen beslutade idag att ge en extra julgåva i form av ett presentkort på 1000 kr till Kävlinge kommuns medarbetare. Presentkortet är ett tack för ett fint arbete under ett tufft år och samtidigt ett extra stöd till det lokala näringslivet.

- Detta presentkort är ett sätt för oss att visa vår uppskattning för alla medarbetares fantastiska insats under ett mycket speciellt år, säger kommunstyrelsens ordförande Pia Almström.

Coronapandemin har påverkat Kävlinge kommun på många sätt, både kortsiktigt och i ett längre perspektiv. Många av kommunens chefer och medarbetare har haft extraordinära förhållanden att arbeta under. Näringsidkare inom flera branscher har förlorat kunder och intäkter.

- Vi vill bidra till den lokala handeln och ger gåvan i form av ett presentkort där näringsidkare i Kävlinge kommun kan ansluta sig.

Presentkortet kommer att kunna användas hos anslutna företag under hela 2021.