Visionsbild för området Almelund: Liljewall arkitekter

Tio tomter till tomtkön

Nu släpper vi tio fribyggartomter på det nya området Almelund i västra Kävlinge till de som står i Kävlinge kommuns tomtkö. I dagarna skickar vi ut erbjudande till alla i tomtkön och senast den 24 oktober behöver vi ha in intresseanmälan.

I Almelund växer en ny, lummig stadsdel fram i utkanten av Kävlinge, granne med det öppna skånska landskapet. Här blandas småhus med vindlande gångar, parkytor, cykelstråk och trygga mötesplatser. Från Almelund har du gångavstånd till Kävlingeån och det lummiga Vikenområdet, med motionsslingor, utomhusgym och skatepark. Du har fina pendlingsmöjligheter och nära till servicen i Kävlinges centrum.

Vi erbjuder nu tio fribyggartomter på Almelund till försäljning till de som står i kommunens tomtkö. Tomterna ligger som en naturlig fortsättning på den befintliga villabebyggelsen i Kävlinge. Storleken på tomterna varierar mellan 688 och 970 kvadratmeter. I det informationsmaterial som i dagarna skickas ut till de som står i vår tomtkö finns mer utförlig information om området Almelund och de tomter som nu erbjuds.

Intresseanmälan och tilldelning

Den som är intresserad behöver anmäla det senast den 24 oktober. Tomterna tilldelas sedan till de sökande i turordning efter kötid.

Anmälan görs i vår e-tjänst:
e-tjanster.kavlinge.se/almelund

Läs mer om Almelund